Aviseringar
Rensa alla

Är du rädd att bli sårad i relationer?


Kudhos

blandade känslor. Klart att man inte vill bli sårad, men man kommer bli det för relationer är svåra ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer rädd för att såra någon, därför blir jag alltid sårad till slut - jag väntar på att den andra ska tröttna, om jag själv gjort det. Hatar att avvisa någon intresserad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dels fobisk är ängslig så mot det sociala och mot människor som sådana. Men rädslan att bli sårad bygger upp dom redan så höga murarna för nya kontakter, så hindren blir än svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

visst är jag delvis rädd att bli sårad, men det är väl sådant som händer ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har börjat att släppa på det, för topparna överväger dalarna just nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:
Mer rädd för att såra någon, därför blir jag alltid sårad till slut - jag väntar på att den andra ska tröttna, om jag själv gjort det. Hatar att avvisa någon intresserad

Är inte det ganska mycket slöseri på den personens tid? Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
nej, min största rädsla är att jag har ett så dåligt samvete att jag knappt vågar göra/säga något som kan såra ngn. har mått mkt dåligt pga detta

Hur kan man vara bra vänner med någon som behandlar en som en bäbis? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Är inte det ganska mycket slöseri på den personens tid?

Nej, snarare på min tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Nej, snarare på min tid

Det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ger mig inte in i seriösa förhållanden pga tror jag kan bli sårad. Men såsom mina relationer ser ut nu kan jag inte säga att jag är rädd att bli sårad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm. Just nu är jag så rädd att jag på fullaste allvar stått framför spegeln varje kväll och sagt "du ska aldrig mer bli kär, du kan inte bli kär, du vill inte bli kär". 


   
SvaraCitera

space: Ja (kille)


   
SvaraCitera
KSENIA

DET ENDA JAG ÄR RÄDD FÖR ÄR DAGEN DÅ MINA KATTER DÖR (FÖRHOPPNINGSVIS EJ SAMMA DAG)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissa har svarat som att frågan bara gäller kärleksrelationer, tycker knäppt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:
Ger mig inte in i seriösa förhållanden pga tror jag kan bli sårad. Men såsom mina relationer ser ut nu kan jag inte säga att jag är rädd att bli sårad.

Klart att du inte är rädd att bli sårad när du har så många älskare. Du och jag har en relation som kostar mig en hel del varje år ska jag be att få tala om, och dessutom är du otrogen. En månads premium som förlåt; snälla?


   
SvaraCitera