Aviseringar
Rensa alla

Är du rädd för polisen?


Ämnesstartare

I Göteborg har texten "Vem ringer du när det är polisen du är rädd för?" ploppat upp lite här och var på stadens gator. P4 Göteborg gav sig därför ut till två av stans gymnasieskolor och frågade 500 elever om de någon gång varit rädda för polisen.

Nästan en fjärdedel, 114 stycken, angav att de någon gång varit rädda för polisen. Det vanligaste tillfället är när de har sett polisen ingripa mot andra.

- De vill ju bara utöva makt, det är det de vill göra, säger Bror Oscar Yttring, 18 år, till P4 Göteborg.

Image

Är du rädd, eller har du någon gång varit rädd, för polisen?


   
Citera
Ämnesstartare

Är inte rädd, vet att de är mig underlägsna och behandlas därefter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ej då de är välutbildade i sverige i allafall.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

André Vifot Haas:

Är du rädd, eller har du någon gång varit rädd, för polisen?

Inte så mycket rädd för polisen som rädd för konsekvenserna om de skulle få tag på mig. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Var rädd för några år sedan men nu har jag bara goda erfarenheter av dem så nej jag är inte rädd. Tror jag inte jag har nån anledning att vara heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ju inte rädd för nånting
och vad kan man frukta av poliser egentligen, förutom att de kanske anmärker på en massa skit och är dryga och allmänt dräggiga
men de kommer ju knappast skjuta en

de är dock untermensch så ser endast ner på dem, är väl rädd för dem på samma sätt som jag vore för en normalbegåvad kamphund


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä. är ju fromheten själv i dessa dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är tacksam att jag inte bor i usa dock, då hade man fan vart rädd asså, snacka om loose cannons[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

kamphund

tänker du på dem som ras nu så slår jag dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä. Har bara trevliga erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

tänker du på dem som ras nu så slår jag dig

tänkte mest att de är ointelligenta jämfört med en genomsnittlig mänska samt kända för att kunna vara farliga[blush]

dåra, du menar att alla kamphundar inte är elaka?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

dåra, du menar att alla kamphundar inte är elaka?[blush]

Om du menar pitbullblandningar så är de ju som alla andra hundar farliga om de är arga och bits, pitbulls har ju dessutom ett kraftigare bett än andra hundar och kända för att hålla fast vad som än händer. Men de är också väldigt kärleksfulla, lojala och trofasta som ras - bl a därför det går så lätt att träna dem till kamphundar. Vilket är hemskt och vidrigt. "Kamphund" är alltså ingen ras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

"Kamphund" är alltså ingen ras.

ne, sa jag de eller?![blush] du ba utgår allti från att jag är elak eller snackar skit +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[mad][mad][mad]


   
SvaraCitera