Aviseringar
Rensa alla

Är du religiös?


Speltidning:

Men dom tror iaf på någonting som dom kan beskriva (typ) medans dom som jag pratat med som säger att dom tror på "någonting" brukar alltid svara att dom inte vet när jag ber dom förklara.

De kanske inte vet heller? Man kan väl tro utan att veta? Varken ateister eller religiösa vet ju överhuvudtaget egentligen, de bara tror och det fungerar för dem.


   
SvaraCitera

Åtta:

Därför att antingen så tror man på någon typ av övernaturlig makt eller så gör man det inte.

Fast enligt TS så verkade det ju inte räcka med "någon typ av övernaturlig makt", utan på honom lät det ju som att man ska kunna säga precis vad man tror på, och att detta ska vara något konkret, typ "Gud".


   
SvaraCitera

Åtta:

Därför att antingen så tror man på någon typ av övernaturlig makt eller så gör man det inte.

Eller så bryr man sig inte vilket som?

Varför ska folk alltid se allt i svart/vitt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

De kanske inte vet heller? Man kan väl tro utan att veta? Varken ateister eller religiösa vet ju överhuvudtaget egentligen, de bara tror och det fungerar för dem.

Jag antar att du har en poäng där, vilket antagligen är fallet för vissa sånna mäniskor men för dom flesta tror jag fortfarande att det är såhär:

Speltidning:

Känns som om någon bara säger så för att vara neutral


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag antar att du har en poäng där, vilket antagligen är fallet för vissa sånna mäniskor men för dom flesta tror jag fortfarande att det är såhär:

Spelar det nån roll då? Man kanske är neutral? Jag kan nog ses som neutral t.ex. eftersom att jag inte bryr mig, ska jag inte få vara det då? Måste jag ta ställning till något så meningslöst?


   
SvaraCitera
Åtta

God Konsument:

Eller så bryr man sig inte vilket som?

Visst. En resultatknapp hade varit bra för dessa människor.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Ja, jag är religiös (Du röstade på detta alternativ)

Är muslim.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Spelar det nån roll då? Man kanske är neutral? Jag kan nog ses som neutral t.ex. eftersom att jag inte bryr mig, ska jag inte få vara det då? Måste jag ta ställning till något så meningslöst?

Att inte bry sig är en sak, men att säga att man tror på någonting utan att kunna säga vad, för att värka neutral tycker jag är fegt. Även om jag håller med till en viss del i vad du skrev i förut.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Att inte bry sig är en sak, men att säga att man tror på någonting utan att kunna säga vad, för att värka neutral tycker jag är fegt. Även om jag håller med till en viss del i vad du skrev i förut.

Man kanske tror att det finns något, men man vet inte vad detta något är? Många anser ju t.ex. att detta något är för avancerat för att människan ska kunna förstå sig på det.

Jag tycker det är dumt att säga att "antingen tycker man såhär eller så tycker man såhär", du bestämmer väl inte vad andra får tycka och tänka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Jag tycker det är dumt att säga att "antingen tycker man såhär eller så tycker man såhär", du bestämmer väl inte vad andra får tycka och tänka?

Såklart inte, folk får tro vad dom vill det ända jag säger är att jag tycker det är löjligt när dom inte kan säga vad det är för något.


   
SvaraCitera

Speltidning:

religiösa

definera ordet religiös :p
jag tolkar det på ett visst sätt men du menar säkert ett annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

definera ordet religiös :p
jag tolkar det på ett visst sätt men du menar säkert ett annat

Att man tror på en högre makt typ... Jag vet faktiskt inte exakt.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Såklart inte, folk får tro vad dom vill det ända jag säger är att jag tycker det är löjligt när dom inte kan säga vad det är för något.

Okej, själv tycker jag det är löjligt att se saker så svartvitt. 🙂


   
SvaraCitera

Speltidning:

Att man tror på en högre makt typ...

isf

Speltidning:

Ja, jag är religiös (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Speltidning:

Ja, jag är religiös (Du röstade på detta alternativ)

Ja, det är jag. Det är gött.


   
SvaraCitera