Aviseringar
Rensa alla

Är du Shatters drömpartner?


Ämnesstartare

Hoppar på trenden lite sent, men aja, here we go med mina kravGalen  

[] Du kan skillanden på kön och genus 
[] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation 
[] Du tror på jämställdhet 
[] Du har ingenting emot att jag är vegetarian    
[] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt 
[] Du anser att alla människor är lika mycket värda 
[] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval 
[] Du lider inte utav kotrollbehov  (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)  
[] Du skämtar inte om våldtäkt 
[] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej 
[] Du anser att en inte får skämta om allt 
[] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor 
[] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande 
[] Du beskyller inte offer för något brott  
[] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller 
[] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage 
[] Du är inte sexist 


   
Citera

ja 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

17/17


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
ja 

Party 

NEMI:
17/17

Tumme upp 

roligt med alternativ 🙂 


   
SvaraCitera

ja.

[x] Du kan skillanden på kön och genus 
[x] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation 
[x] Du tror på jämställdhet 
[x] Du har ingenting emot att jag är vegetarian    (skulle inte acceptera en partner som inte är det)
[x] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt 
[] Du anser att alla människor är lika mycket värda (anser att alla nog är värda något, men ingen anser väl på riktigt att alla är värda lika mycket)
[/] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval? ????
[x] Du lider inte utav kotrollbehov  (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)  
[x] Du skämtar inte om våldtäkt 
[/] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej 
[/] Du anser att en inte får skämta om allt 
[] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor (om någon slår mig slår jag tillbaks om jag inte verkligen gjort mig förtjänt av det)
[x] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande 
[?] Du beskyller inte offer för något brott  
[x] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller 
[x] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage 
[x] Du är inte sexist 


   
SvaraCitera

förlåt, jag menade självfallet

Attitydinkontinent:
HAHAHAHA JAAAAAA

Attitydinkontinent:
YESS!!!!!!!!!!!! YESSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YESSS, WE, CAAAAAN!!!!!!!!!!!!

Attitydinkontinent:
yes, yes, yes, yes, yes, yes yes yes, oh my god yes, yesyesyesyes..... YEEEEEEES


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
förlåt, jag menade självfallet

hahaha omg yeees yeeesss yeessss oh yes yeees yees yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssss


   
SvaraCitera
Kudhos

[Förvånad] Du kan skillanden på kön och genus
[Förvånad] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[Förvånad] Du tror på jämställdhet
[Förvånad] Du har ingenting emot att jag är vegetarian
[] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt
[Förvånad] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[Förvånad] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval
[Förvånad] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)
[] Du skämtar inte om våldtäkt
[] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[] Du anser att en inte får skämta om allt
[Förvånad] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor
[Förvånad] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[Förvånad] Du beskyller inte offer för något brott
[Förvånad] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[Förvånad] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage
[Förvånad] Du är inte sexist


   
SvaraCitera
mynona

[x] Du kan skillanden på kön och genus
[x] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[x] Du tror på jämställdhet
[x] Du har ingenting emot att jag är vegetarian
[x] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[x] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval (vet inte vad det är men det spelar nog ändå ingen roll)
[x] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor) (däremot har jag behov av att kontrollera mig själv)
[x] Du skämtar inte om våldtäkt
[se nedan. ] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej 
[/] Du anser att en inte får skämta om allt (principiellt anser jag att det beror mer på hur än vad man säger)
[x] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor
[x] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[x] Du beskyller inte offer för något brott
[x] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[x] Du är inte sexist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: anser att alla nog är värda något, men ingen anser väl på riktigt att alla är värda lika mycket

beror på tolkningen, jag tänker på exempelvis att alla står lika inför rätten och att männskliga rättigheter ska gälla alla alltid. iaf så är väl det de mest grundläggande, utöver det så tycker jag faktiskt att alla människor har lika värde oavsett bakgrund. 

player one: om någon slår mig slår jag tillbaks om jag inte verkligen gjort mig förtjänt av det

tycker detta är fel 

player one: ?

var lite otydligt där ser jag nu, menade att till exempel en kvinna eller en man inte ska bli beskylld för att ha blivit våldtagen. 


   
SvaraCitera

[x] Du kan skillanden på kön och genus
[x] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[x] Du tror på jämställdhet
[x] Du har ingenting emot att jag är vegetarian
[] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt
[] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[x] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval
[x] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)
[/] Du skämtar inte om våldtäkt
[] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[] Du anser att en inte får skämta om allt
[x] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor
[x] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[x] Du beskyller inte offer för något brott
[x] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[/] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage
[x] Du är inte sexist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: principiellt anser jag att det beror mer på hur än vad man säger

Jo, det kan jag hålla med om, men som en grundläggande regel som får brytas om situationen tillåter tänker jag mer. Med andra ord skämt om till exempel tortyr eller våldtäkt borde vara noga genomtänkta och i rätt sällskap där det är okej för alla. 

mynona: däremot har jag behov av att kontrollera mig själv

lugnt 😉 

mynona: vet inte vad det är men det spelar nog ändå ingen roll

jobbar för amnesty international idag och har fått lite negativa reaktioner pga det. i framtiden vill jag jobba kvar på amnesty eller blir socialarbetare och det har jag också fått negativa reaktioner till. Bland annat angående lönen och arbetsbelastningen som socialarbetare, men jag känner att det är mitt val och ingen annans. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: [] Du skämtar inte om våldtäkt
[] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[] Du anser att en inte får skämta om allt

utan hänsyn till publiken? 


   
SvaraCitera

player one: [/] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval? ????

Z0dd: [?] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval

shatter: jobbar för amnesty international idag och har fått lite negativa reaktioner pga det. i framtiden vill jag jobba kvar på amnesty eller blir socialarbetare och det har jag också fått negativa reaktioner till. Bland annat angående lönen och arbetsbelastningen som socialarbetare, men jag känner att det är mitt val och ingen annans.


   
SvaraCitera
mynona

shatter: Jo, det kan jag hålla med om, men som en grundläggande regel som får brytas om situationen tillåter tänker jag mer. Med andra ord skämt om till exempel tortyr eller våldtäkt borde vara noga genomtänkta och i rätt sällskap där det är okej för alla.

Att anpassa sig efter person hör till hänsyn. ja. 

shatter: jobbar för amnesty international idag och har fått lite negativa reaktioner pga det. i framtiden vill jag jobba kvar på amnesty eller blir socialarbetare och det har jag också fått negativa reaktioner till. Bland annat angående lönen och arbetsbelastningen som socialarbetare, men jag känner att det är mitt val och ingen annans.

fattar inte varför folk reagerar negativt. det låter ju både välgörande, etiskt statusfyllt och idealistiskt


   
SvaraCitera