Aviseringar
Rensa alla

Är du Shatters drömpartner?


Mmm kött *dreglar* 


   
SvaraCitera

[Oskyldig] Du kan skillanden på kön och genus
[Oskyldig] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[Oskyldig] Du tror på jämställdhet
[Oskyldig] Du har ingenting emot att jag är vegetarian
[Censur] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt
[Oskyldig] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[Oskyldig] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval
[Oskyldig] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)
[Oskyldig] Du skämtar inte om våldtäkt
[Oskyldig] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[Oskyldig] Du anser att en inte får skämta om allt
[Oskyldig] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor
[Oskyldig] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[Oskyldig] Du beskyller inte offer för något brott
[Oskyldig] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage
[Oskyldig] Du är inte sexist

Galen


   
SvaraCitera

shatter:

beror på tolkningen, jag tänker på exempelvis att alla står lika inför rätten och att männskliga rättigheter ska gälla alla alltid. iaf så är väl det de mest grundläggande, utöver det så tycker jag faktiskt att alla människor har lika värde oavsett bakgrund. 
tycker detta är fel 

var lite otydligt där ser jag nu, menade att till exempel en kvinna eller en man inte ska bli beskylld för att ha blivit våldtagen. 

mänskliga rättigheter ska gälla alla, alltid. det är en sån grundläggande grej. men ber du mig ranka en sympatisk vänstervegan och en nynazist från säffle så kommer jag vara fullt kapabel att göra det. du kan kalla det för något annat än människovärde, men det är bara semantik.

jag tror inte på absolut pacifism. och jag tror inte att folk ska låtas komma undan med oförtjänt skit. jag tror att det finns mängder av situationer där våld är det enda moraliskt försvarbara alternativet.

är du så specifik så ja.


   
SvaraCitera

shatter: Hoppar på trenden lite sent, men aja, here we go med mina krav  

[vadå, utan att googla? +_+] Du kan skillanden på kön och genus 
[Ledsen har varit dålig med det vet jag.. Men försöker förbättra mig själv så, no more (nej har inte förgripit mig på någon)] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation 
[såklart] Du tror på jämställdhet 
[nerå, låt bli att äta vad du vill] Du har ingenting emot att jag är vegetarian    
[haha har fått lära det av tidigare relationer Rodnar] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt 
[sålänge de inte beter sig som idioter så. Men ne tror inte på dödsstraff eller något sånt. Fast är ju enäll innerst inne så, ser alltid något gott med de flesta +_+] Du anser att alla människor är lika mycket värda 
[vad jobbar du med? Galen du är inte polis va Förvånad] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval 
[mja.. sålänge du gör som jag tycker är ok så får du göra vad du vill Rodnar] Du lider inte utav kotrollbehov  (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)  
[xD] Du skämtar inte om våldtäkt 
[beror på situationen] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej 
[man får och ska. fascist] Du anser att en inte får skämta om allt 
[nepp] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor 
[va, har du Ledsen varför sa du inget.. Känner mig dum nu] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande 
[beror väl på om de är oskyldiga!] Du beskyller inte offer för något brott  
[jepp] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller 
[mhm Blink helkroppsmassage, älskar att ge +_+ ibland med någon god Lushprodukt :$] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage 
[nej] Du är inte sexist

Men såna här trådar har faktiskt en sak som gör dem nyttiga! (dvs trots att de aldrig leder till något förhållande, vet inte ens om det är meningen men, man kan ju undra eftersom du frågar om partner osv), och det är att man lär sig lite grejer om sig själv... :/


   
SvaraCitera

materialarn: Censur

jag kan inte vara den enda som noterade detta va???? vavava


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: fattar inte varför folk reagerar negativt. det låter ju både välgörande, etiskt statusfyllt och idealistiskt

Är det där med statusen som klämmer för min mamma bland andra "låg lön och taskiga arbetsförhållanden" har jag fått höra ganska ofta, "det är väl bättre att bli psykolog? det är ju lite mer respekterat i dagens samhälle, och högre lön" 

Angående amnesty så är det de som är emot organisationen som en helhet som säger emot mestadels.


   
SvaraCitera
mynona

shatter: Är det där med statusen som klämmer för min mamma bland andra "låg lön och taskiga arbetsförhållanden" har jag fått höra ganska ofta, "det är väl bättre att bli psykolog? det är ju lite mer respekterat i dagens samhälle, och högre lön"

så ytligt. 

shatter: Angående amnesty så är det de som är emot det organisationen som en helhet som säger emot mestadels.

jag förstår. dumt då


   
SvaraCitera

shatter: kotrollbehov


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

men åhhhh, kan inte ändra Gråter kmr nojja över detta nu, var du tvungen att påpeka? Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: så ytligt.

ja, blir lika irriterad varje gång jag får höra det. 


   
SvaraCitera

[x] Du kan skillanden på kön och genus
[x] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[x] Du tror på jämställdhet
[x] Du har ingenting emot att jag är vegetarian
[x] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt
[x] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[x] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval
[x] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)
[x] Du skämtar inte om våldtäkt
[x] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[x] Du anser att en inte får skämta om allt
[x] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor
[x] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[x] Du beskyller inte offer för något brott
[x] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[x] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage
[x] Du är inte sexist


   
SvaraCitera

[] Du kan skillanden på kön och genus
[] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[] Du tror på jämställdhet
[] Du har ingenting emot att jag är vegetarian

[] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt (har hånglat upp vegeterianer efter kött ba för att Skadeglädje
[] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval
[] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)
[] Du skämtar inte om våldtäkt
[] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[] Du anser att en inte får skämta om allt
[] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor

[] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[] Du beskyller inte offer för något brott
[] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage
[] Du är inte sexist


   
SvaraCitera

[x] Du kan skillanden på kön och genus
[x] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[x] Du tror på jämställdhet
[x] Du har ingenting emot att jag är vegetarian
[av anledningar] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt
[x] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[x] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval
[x] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)
[det var ett halvårsen  ] Du skämtar inte om våldtäkt
[x] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[övergränsen ] Du anser att en inte får skämta om allt
[x] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor
[x] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[x] Du beskyller inte offer för något brott
[x] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[av anledningar] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage
[x] Du är inte sexist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: har hånglat upp vegeterianer efter kött ba för att

elakt Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:
[x] Du kan skillanden på kön och genus
[x] Du respekterar att ett nej är ett nej oavsett situation
[x] Du tror på jämställdhet
[x] Du har ingenting emot att jag är vegetarian
[x] Du inser att hångel direkt efter att du har ätit kött är orimligt
[x] Du anser att alla människor är lika mycket värda
[x] Du har ingenting emot mitt nuvarande och/eller framtida yrkesval
[x] Du lider inte utav kotrollbehov (jag tycker alltså inte om att bli kontrollerad av andra människor)
[x] Du skämtar inte om våldtäkt
[x] Du tycker inte att skämt om våldtäkt är okej
[x] Du anser att en inte får skämta om allt
[x] Du brukar aldrig våld mot dina medmänniskor
[x] Du visar förståelse eller iaf sympati för det jag har varit med om gällande sexuellt utnyttjande
[x] Du beskyller inte offer för något brott
[x] Du är inte homofob utan tycker att kärlek är kärlek oavsett mellan vilka kön eller identiteter det gäller
[x] Ett stort plus vore om du gillar att ge massage
[x] Du är inte sexist

men du är höger.... njae, blir ingenting här du Galen 


   
SvaraCitera