Aviseringar
Rensa alla

Är du sXe?


Ämnesstartare

sXe rent kortfattat är man om man:

Inte dricker alkohol
Inte tar några droger.(socker och kaffe räknas inte)
Inte knullar runt, håller sig till sin partner.

Någon här förutom jag?


   
Citera

Jag är det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, fast definierar mig inte som någonting speciellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

jag

[y] fast jag definerar mig inte som sXe ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den enda riktiga sXe är massgrav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej[party] eller även om jag har uppfyllt kraven för det i typ 4 dagar så är det inget jag definerar mig själv som[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just nu känner jag mig ganska sXe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag är det. [smile]

Goodies. 🙂 Trodde inte det var så många på UM. [cute]

postis_per:

typ 4 dagar

[no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag hajar inte riktigt grejen med att begränsa sig genom att ingå något sorts heligt förbund. Vill man inte ta droger och/eller knulla runt så gör man väl bara inte det, svårare än så är det väl inte?

Men visst, vill man bilda någon Bamses Naturklubb med andra som har samma åsikter om dessa saker så får man väl göra det. Jag finner det bara aningen onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är jag.

Anarkandi:

(socker och kaffe räknas inte)

Koffein räknar man oftast in som drog, socker mindre vanligt. Om det berör socker brukar det oftast bara vara råsocker istället för vitt socker.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fy fan:

Den enda riktiga sXe är massgrav.

True dat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

True dat!

True till death!


   
SvaraCitera
Åtta

massgrav:

Om det berör socker brukar det oftast bara vara råsocker istället för vitt socker.

Menar du att rånykterister håller sig till vitt socker, eller the other way around?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag hajar inte riktigt grejen med att begränsa sig genom att ingå något sorts heligt förbund.

Handlar väl mer om att vara en motkraft mot det samhälle vi lever i där droger styr. Att kunna påvisa hur pass åt helvete det är, och framgå med gott exmepel för att visa att man inte behöver droger i sitt liv för att leva ett roligt, hälsosamt och framförallt nyktert liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera