Aviseringar
Rensa alla

Är du vegetarian,vegan eller köttätare?


stoner:

Och du saknar inte en god köttfärssås/pastasås baserad på blandfärs, grillad kyckling eller grillade revben, lagom stekt och kryddad entrecote eller en smaskig helstekt välkryddad fläskfilé?

Finns som S3ON sa bra ersättningar till det, det enda jag skulle säga att jag saknar är typ leverbiff, leverpastej och falukorv


   
SvaraCitera

A: Faktiskt inte, det finns fina substitut med lika egenskaper! 🙂 Marinaden är nyckeln till en god veg-biff precis som den är till kött.

Att det "finns" substitut kan jag tänka mig men kan verkligen dessa ersättningsprodukter ersätta köttet både vad beträffar smak och tuggmotstån/tuggkänsla?

Ruttenfisk: Finns som S3ON sa bra ersättningar till det,

Är S3ON tillbaka? Han avslutade sitt konto för några månader sedan!??

Ruttenfisk: det enda jag skulle säga att jag saknar är typ leverbiff, leverpastej och falukorv

Eller en god macka med en tjock ostskiva på eller en häftig rökt korvskiva och ett glas iskall "röd" mjölk?


   
SvaraCitera
penja

Äter fisk och ibland skaldjur. Oftast helt vego. Aldrig annan typ av kött. 


   
SvaraCitera

Anti-vegetarian 


   
SvaraCitera

frågade förälder om maträtt var vegetarisk och den ba lite


   
SvaraCitera

stoner: Är S3ON tillbaka? Han avslutade sitt konto för några månader sedan!??

Oskyldig

stoner: Eller en god macka med en tjock ostskiva på eller en häftig rökt korvskiva och ett glas iskall "röd" mjölk?

Falukorv och leverpastej är som sagt de enda påläggen jag saknar, annat kan jag klara mig utan. Sen vet jag inte riktigt vilken mjölk du syftar på när du säger "röd", här är iaf röd mjölk = mellanmjölk.


   
SvaraCitera
duden

Köttätare


   
SvaraCitera

stoner: kan verkligen dessa ersättningsprodukter ersätta köttet både vad beträffar smak och tuggmotstån/tuggkänsla?

Ja, det tycker jag absolut att dem gör! Var det beträffar okryddat kött anser jag nog till och med att det smakar mindre än okryddat köttsubstitut. Men såklart man kryddar. 


   
SvaraCitera

köööööööttttttt! dretgött


   
SvaraCitera

Vegan


   
SvaraCitera

corny: Köttätare


   
SvaraCitera

Är kannibal


   
SvaraCitera
Draug

Äter den svage och skrattar elakt efteråt, oavsett om det är en hjälplös potatis lr en fastfryst svan i det lokala vattendraget.


   
SvaraCitera
Haien

Jag är blandätare.


   
SvaraCitera
höna

äter helveg hemma men äter kött på restaurang om jag inte orkar bråka 🙁 


   
SvaraCitera