Aviseringar
Rensa alla

Är en datarelaterad idiot


time
 time
Ämnesstartare

Såatte. Jag bytte inloggningslösenord på datorn häromkvällen. Och jag tycks ha stavat valt lösenord fel... Två gånger. Så nu kommer jag inte in på min dator. I min ägo finns inte en diskett eller usb-sticka som datorn (Windows 7) påstår sig behöva för att kunna återställa lösenordet.

Är jag precis lika körd som det känns? Vill ha min dator och mina spel och ha tillgång till alla mina målarprojekt [cry][cry][cry]


   
Citera

Är det inte bara att starta om datorn? [shake]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Macktorsken:

starta om

Nej, måste ju logga in på min användare för att komma åt kontot och jag kommer ju komma till inloggningssidan hur många gånger jag än startar om [sad]


   
SvaraCitera

Ladda ned Ophcrack på en annan dator och bränn till skiva. Starta din dator från skivan istället för hårddisk och låt programmet knäcka ditt lösenord åt dig.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Rymdpirat:

skiva

Måste bara finna en annan dator med skivbränningsmöjligheter då. Är det lika lätt som du får det att låta nu eller kommer jag sitta i timmar och slita mitt hår? [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Måste bara finna en annan dator med skivbränningsmöjligheter då. Är det lika lätt som du får det att låta nu eller kommer jag sitta i timmar och slita mitt hår?

Visst hårslitage kan förekomma.


   
SvaraCitera
Tyrael

Intressant att du lägger tråden i Klotter, anmäld.

timeisrunningout:

Är jag precis lika körd som det känns?

Ja


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

sitta i timmar

Beror nog helt på ditt lösenord skulle jag gissa. Om du har ett lösenord som du inte vill att ett program ska knäcka så lätt så tar det längre tid än om du har något obvious som typ "password" (fast felstavat då).


   
SvaraCitera

hade köpt en ny hårdisk och installerat Windows på och sen fört över allt från gamla.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum X/Klotter


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Är jag precis lika körd som det känns? Vill ha min dator och mina spel och ha tillgång till alla mina målarprojekt [cry][cry][cry]

Jag skulle testa att skriva ditt tänkte lösenord slarvigt och fort många gånger. Känns som att det finns okej sannolikhet att du ska stava fel flera gånger.

Annars blir det nog att köra något hackprogram eller formatera (men då förlorar du ju allt).


   
SvaraCitera

Myksa:

Känns som att det finns okej sannolikhet att du ska stava fel flera gånger.

Detta också. Har ett lösenord som jag inte ens är säker på att jag stavat rätt. Jag slår bara på tangentbordet på samma sätt varje gång så att jag kommer in.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Ensamvargen:

"password"

Det är nog mer åt det hållet jo. [blush]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det är nog mer åt det hållet jo. [blush]

Prova myksas förslag då. [cute] Antar att du provat att skriva det med capslock på. Eller om du använder shift i mitten och råkat använda capslock istället då kanske, vet ej, jag har aldrig riktigt haft detta problem själv. [blush]


   
SvaraCitera

Köp ny hårddisk på 500GB (kostar cirkus 300 kr) och installera windows på den och sätt sedan igång din gamla hårddisk från den windows installationen..

Då kommer du kunna komma åt alla dina filer


   
SvaraCitera