Aviseringar
Rensa alla

Är en torkad ärta "liv" ?


Ämnesstartare

Ja, vad säger ni? Kan man räkna en torkad ärta som liv?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej?


   
SvaraCitera

Den kan ju föröka sig så det kan man väl säga...tror jag..


   
SvaraCitera

Potentiellt liv kanske?


   
SvaraCitera

nej det enda levande är gonzalo-tanken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Potentiellt liv kanske?

Men potentiellt liv är också liv?

massgrav:

Nej?

Förklara varför den inte är liv


   
SvaraCitera

Yeh, potentiellt.


   
SvaraCitera

Kan man räkna ett sönderruttnande lik som liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Kan man räkna ett sönderruttnande lik som liv?

Men en torkad ärta kan väl komma till liv om den läggs i jorden och får det den behöver? Är väl inte samma sak isåfall?


   
SvaraCitera

Bacarah:

Men en torkad ärta kan väl komma till liv om den läggs i jorden och får det den behöver? Är väl inte samma sak isåfall?

Finns mängder av levande bakterier och insekter i ett ruttnande lik, är inte som om hela kroppen plötsligt är död bara för att du är medicinskt död.


   
SvaraCitera

Din ärthjärna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Finns mängder av levande bakterier och insekter i ett ruttnande lik, är inte som om hela kroppen plötsligt är död bara för att du är medicinskt död.

Och man klassar bakterierna som en del av kroppen? Och inte som något som bara lever av kroppen?

Du menar alltså att det är bakterierna i ärtan som ger upphov till att den kan komma till liv? Annars får jag inte ihop det...


   
SvaraCitera

Är en puppa liv? Inte riktigt samma grej, eftersom ärtan är potentiellt liv och det som är i puppan fortfarande lever...


   
SvaraCitera

Som myksa sa [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Som myksa sa [y]

Men hur kommer jag fram till det? Förstår ju hur ni tänker och jag håller med, men är potentiellt liv just "liv" eller är det bara något dött som kan komma till liv?


   
SvaraCitera