Aviseringar
Rensa alla

Är Epiphone ett tattarmärke?


Ämnesstartare

Nu är det såhär att min kompis klagar hela tiden på att jag äger en Epiphone. och han säger att det är tattarmärke? är det de? [confused][surprised]


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, de är enbart gjorda för att man ska spela zigenarmusik


   
SvaraCitera

men herregud spela rulle


   
SvaraCitera

andlin103:

Nu är det såhär att min kompis klagar hela tiden på att jag äger en Epiphone. och han säger att det är tattarmärke? är det de?

Alltså, epiphone är typ Gibsons största underleverantör= I princip likadana gitarrer, förutom billigare


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

spela rulle


   
SvaraCitera

Aldrig hört talas om [cute]


   
SvaraCitera

andlin103:

han säger att det är tattarmärke?

Han har fel, Noel Gallagher från Oasis , Beatles, Keith Richards, Les Paul (även efter att han fick sin signature från gibson), Matthew Followill från Kings of Leon och John Lee Hooker för att nämna några spelar(de) Epiphone. Listan är lång och jag tror samtliga är bättre musiker än din polare.


   
SvaraCitera
Noak_

Alla musiker är tattare.


   
SvaraCitera

Epiphone har bra och absolut prisvärda alternativ till Gibson. Personligen är jag inget fan av Gibson (förutom deras ES-modeller) och hade själv tänkt införskaffa mig deras motsvarighet till just ES.

Markus Krunegård spelar exempelvis på en den när han spelar solo.

Vilken modell tänker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Alltså, epiphone är typ Gibsons största underleverantör= I princip likadana gitarrer, förutom billigare

menare, lixom det är ju samma gitarr bara att det är ett annat märke.[ops]

keybored:

Vilken modell tänker du?

jag äger en les paul. [y]


   
SvaraCitera

andlin103:

menare, lixom det är ju samma gitarr bara att det är ett annat märke

Gibson köpte Epiphone 1957, men Ephiphone är ett eget märke som bygger egna gitarrer. Just Les Paul modellerna har många gemensamma komponenter, även om Gibsons variant är lite mer påkostad. Epiphones paradgren är annars snarare jazz och kompgitarrer. Epiphone säljer även dyra handbyggda custom-gitarrer med fantastisk finnish.


   
SvaraCitera

andlin103:

han säger att det är tattarmärke? är det de? [confused][surprised]

Vad exakt är ett "tattarmärke"?

andlin103:

jag äger en Epiphone

Du skrev i en annan tråd att du spelar på en Gibson Gold Top? [shake]


   
SvaraCitera

Själv äger jag bland annat en:

Image

Världens bästa Jazzmaster.

Jag tycker du skall skaffa en jazzmaster.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Aldrig hört talas om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tornapart:

Du skrev i en annan tråd att du spelar på en Gibson Gold Top? [shake]

Jaja. jag har en gibson les paul goldtop och en epiphone les paul. min kompis bad mig att säla skiten för det var tattigt.. jag vill inte sälja den. jag gillar den. tycker nästan inte det är ngn skillnad på dom bara att gibsonens mickar en annorlunda. [surprised]

Tornapart:

Vad exakt är ett "tattarmärke"?

tattarmärke? typ harley benton eller ngt annat skit. asså det är typ kass billig kopia..

keybored:

Jag tycker du skall skaffa en jazzmaster

näe. gillar inte såna gitarrer. [bigsmile] ska vara med SG/Les paul aktiga. [crazy]


   
SvaraCitera