Aviseringar
Rensa alla

Är feminism i själva verket satanism?


Ämnesstartare

Är det någon mer än jag som ser kopplingar mellan feminismen och satanismen? Vi har här två olika kategorier men är de verkligen så olika varandra?

Både feminismen och satanismen värdesätter kvinnan högt, nästan som en dyrkan. Sedan så har vi det här med hatet mot kyrkan som båda grupperna verkar syssla flitigt med. Hur många gånger har vi inte sett halvnakna feminister storma kyrkor och liknande? Vilket leder oss in i nästa argument, som är egoismen och självcentreringen som båda grupper har nästan som central ”lära”.
Mitt sista argument för att det skulle kunna vara så att feminismen är starkt kopplad till, eller till och med bygger på satanismen, är för att förvånansvärt många kända och ledande feminister i modern tid faktiskt erkänner sig själva som satanister.

Det tragiska här är bara att det verkar finnas en stor grupp inom feminismen som säkert inte har en aning om detta utan bara följer strömmen och påtryckningarna ifrån andra feminister, samt i tron om att de gör något gott i jämställdhetens namn (Sverige är redan jämndställd hallå). Dock är min åsikt här att feminism och jämställdhet är två vitt skilda saker. De flesta i Sverige är ju för kvinnans och mannens lika värde m.m men få skulle skriva sitt namn under på den här extrema feminismen som vi dock ser så mycket av i media.

Vad tror ni? Det är bara en tanke som har slagit mig.


   
Citera
Ämnesstartare

du är så okunnig att det är pinsamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja dö du smutsiga man.


   
SvaraCitera

Nej blir det korta svaret.


   
SvaraCitera
mynona

Häxor och trollpackor? LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Häxor och trollpackor? LedsenHjärta

jag kan va din trollpacka bby


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja 

så är dt


   
SvaraCitera
mynona

Attitydinkontinent:

jag kan va din trollpacka bby

Jag är häxan. Du kan vara en katt då möjligen i så fall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag är häxan. Du kan vara en katt då möjligen i så fall. 

plz...,, vill inte vara underlägsen...................


   
SvaraCitera
mynona

Attitydinkontinent:

plz...,, vill inte vara underlägsen...................

Då får man i så fall fundera på vad som har högst status mellan en häxa och en trollpacka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Då får man i så fall fundera på vad som har högst status mellan en häxa och en trollpacka

them trollpackz såklart


   
SvaraCitera