Aviseringar
Rensa alla

Är finanskrisen verklig..


Ämnesstartare

Eller är det bara smarta affärsmän som använder sig av den?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Erik112:

smarta affärsmän

Giriga [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser att du har tänkt till...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berätta om finanskrisen snälla, jag har ett arbete som måste in hahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jag ser att du har tänkt till...

Som vanligt med andra ord. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va? Man kan inte använda sig av något om det inte är verkligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ren fiction


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finanskrisen är nog på allvar. Dock tror jag att all växthuseffekt blah blah blah är ett gäng tjurskit skapad av USA och EU. Jag har mina teorier...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

berätta om finanskrisen snälla, jag har ett arbete som måste in hahahah

Se på de korrumperade nyheterna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ennie:

Va? Man kan inte använda sig av något om det inte är verkligt.

Klart man kan, den går att skapa med rykten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ingetnamn123:

Dock tror jag att all växthuseffekt blah blah blah är ett gäng tjurskit skapad av USA och EU. Jag har mina teorier...

Och de är?


   
SvaraCitera

Självklart är den verklig. Och varför skulle affärsmän vilja använda sig av sådana "trix"? De om några tjänar väl på att hålla handeln på topp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Klart man kan, den går att skapa med rykten.

Och effekterna? Kan man fejka dem också? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, den är bara ett jävla hittepå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Och de är?

cillan_:

Självklart är den verklig. Och varför skulle affärsmän vilja använda sig av sådana "trix"? De om några tjänar väl på att hålla handeln på topp?

USA och EU är i behov av olja och världens olja styrs av mellanöster länderna och Ryssland. USA och EU vill inte vara i behov av dessa länder därför så vill man få människor att minska på användandet av till exempel vanliga bilar (vilket drivs av bensin,vilket är skapad av olja). När folk inte köper oljan längre så sjunker priset på oljan och då blir oljeländerna i behov av USA och EU istället för tvärtom. På så sett har man dom länderna under kontroll.

Man vill att människor ska börja köpa miljöbilar som drivs på till exempel etanol (vilket kommer från länder som USA och EU har goda relationer med).

Nu börjas det snacka om att tempraturen har ökat med 2-3 grader. Men för cirka 500-600 år sen var jorden under samma situation. Hela Grönland var täkt av gräs. Och på den tiden fanns det ju inga utsläpp som vi har idag. Så kanske är detta helt naturligt? Jag tror att USA och EU helt enkelt utnyttjar detta.

Men självklart är det ju bara bra för miljön att dra ner på användandet av miljöförstörande ämnen. Men ifall man verkligen vill hindra förvärrandet av naturen ska man ju sluta massproducera varor som folk köper helt i onödan (varor man inte är i behov av). Detta gör ju inte länderna.

Detta är dock endast en teori. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingetnamn123:

Nu börjas det snacka om att tempraturen har ökat med 2-3 grader. Men för cirka 500-600 år sen var jorden under samma situation. Hela Grönland var täkt av gräs.

Men glaciärerna har varit isiga i flera 1.000 år, och dem smälter ner nu.. då betyder det väl att det Är en förändring som inte kommer ifrån naturen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erik112:

Se på de korrumperade nyheterna.

om de nu är korrupta, hur kan man då lita på dem? [rolleyes]


   
SvaraCitera