Aviseringar
Rensa alla

Är FIs aktivister förvirrade progressiva populister?


Ämnesstartare

Moderaten: Vad är det radikala med FIs politik?

Man har ju vänsterradikala förslag som nedlagt försvar, fri invandring, skattehöjningar på 250 miljarder och särskilda omvändande läger som nästan påminner om kommunismen. 

Fi är det mest vänsterradikala partiet vi har i Sverige, långt mycket mer vänster än både miljöpartiet och socialdemokraterna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Man har ju vänsterradikala förslag som nedlagt försvar, fri invandring, skattehöjningar på 250 miljarder och särskilda omvändande läger som nästan påminner om kommunismen. 

Fi är det mest vänsterradikala partiet vi har i Sverige, långt mycket mer vänster än både miljöpartiet och socialdemokraterna. 

Vad gäller försvaret så känns det som retorik på att ändra tyngdpunkt en på vad säkerhetspolitik är. Om fi kommer in i riksdagen då blir man också tvungen att nyansera sig. Problemet med populistiska partier som FI är att man skapar förhoppningar man inte kan infra. Ingen är emot ökad jämställdhet, att vi inte är där riktigt än visar bara på att det är en komplex fråga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lika mycket som alla andra politiska partier


   
SvaraCitera
time
 time

Knekten:

Man har ju vänsterradikala förslag som nedlagt försvar, fri invandring, skattehöjningar på 250 miljarder och särskilda omvändande läger som nästan påminner om kommunismen. 

Skattehöjningar på 250 miljarder? Innebär det att Schyman presenterat F!s skattepolitik nu? Länka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att de faktiskt accepterar tiggarna är ju vansinne i sig. Inte-en-människa som jag känner irl (och jag känner många) tycker om tiggeriet och finner det oacceptabelt. Nu börjar de ju komma fram till en på uterestauranger och tigger, fan värre än grannkatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrioten:
Att de faktiskt accepterar tiggarna är ju vansinne i sig. Inte-en-människa som jag känner irl (och jag känner många) tycker om tiggeriet och finner det oacceptabelt. Nu börjar de ju komma fram till en på uterestauranger och tigger, fan värre än grannkatten.

Vem gillar tiggeri?

Vissa vill bekämpa tiggarna, andra vill bekämpa tiggeriet. Där är skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Skattehöjningar på 250 miljarder? Innebär det att Schyman presenterat F!s skattepolitik nu? Länka!

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sa-mycket-kostar-fis-forslag-att-genomfora/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Vem gillar tiggeri?

Vissa vill bekämpa tiggarna, andra vill bekämpa tiggeriet. Där är skillnaden.

För att det ska finnas tiggeri måste det ju för böveln finnas tiggare. Utomlands brukar ju tiggare lägga saker de vill sälja på uteserveringar o dylikt medan man sitter och äter. Det är den riktningen vi går mot, att det ens finns folk som finner det acceptabelt är helt sinnes. Organiserad tiggarmaffia på g.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrioten: För att det ska finnas tiggeri måste det ju för böveln finnas tiggare.

Har jag sagt emot det? Sparka på vad som gör vissa personer utsatta istället för att sparka på de utsatta. Till och med Reinfeldt fattar hur det ligger till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrioten:
Att de faktiskt accepterar tiggarna är ju vansinne i sig. Inte-en-människa som jag känner irl (och jag känner många) tycker om tiggeriet och finner det oacceptabelt. Nu börjar de ju komma fram till en på uterestauranger och tigger, fan värre än grannkatten.

Har givit 140 kr till tiggare idag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Har givit 140 kr till tiggare idag...

Snart kommer hns familj och knackar på. Vänta bara. 140 pix 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Har jag sagt emot det? Sparka på vad som gör vissa personer utsatta istället för att sparka på de utsatta. Till och med Reinfeldt fattar hur det ligger till.

Självklart men organiserat tiggeri? Kom igen. Nån gräns måste man ju dra för tusan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrioten:

Snart kommer hns familj och knackar på. Vänta bara. 140 pix 🙁

Det är ett fritt land i den meningen att det är möjligt. Vore dåligt annars right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrioten:

Självklart men organiserat tiggeri? Kom igen. Nån gräns måste man ju dra för tusan.

Är väll bra att man organiserar sig? Facket gör ju samma sak lol 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Det är ett fritt land i den meningen att det är möjligt. Vore dåligt annars right?

Ahh du ser det så...


   
SvaraCitera