Aviseringar
Rensa alla

Är fjortisarna utdöda?


noclue
Ämnesstartare

Jag har inte sett en enda fjortis där ute, Stockholm...Småland, Skåne jaja inte ens där finns dom! Vart har de tagit vägen? Är dom utdöda? Eller ser dom bara lite annorlunda ut idag? Lol. Mycket glad

Lite nyfiken bara...jag var fjortis 2006 till 2008...haha, roliga tider. 

Men finns dom kvar? 


   
Citera

Det finns fjortisar, det kommer alltid att finnas fjortisar. Dom byter bara utseende lite då och då för att anpassa sig till tiden dom lever i. 


   
SvaraCitera

noclue: Ja, de kryllar överallt! (Du röstade på detta alternativ)

stereo total: Det finns fjortisar, det kommer alltid att finnas fjortisar. Dom byter bara utseende lite då och då för att anpassa sig till tiden dom lever i.


   
SvaraCitera

hur ser dom ut nu för tiden?


   
SvaraCitera

kennyman:
hur ser dom ut nu för tiden?

De går klädda i svart och gult, skriker AIK och slåss med andra!


   
SvaraCitera

Xisco:

De går klädda i svart och gult, skriker AIK och slåss med andra!

hhihihihihi Söt

Här går man och längtar tillbaka till sin fjortisperiod utan att insé att man enligt xisco är mitt i den Glatt skålande


   
SvaraCitera

fjortisen är en snart bortglömd kulturhistorisk figur, en produkt av mycket specifika och tidsbundna faktorer.


   
SvaraCitera

kennyman:

hhihihihihi Söt

Här går man och längtar tillbaka till sin fjortisperiod utan att insé att man enligt xisco är mitt i den Glatt skålande

insé? aja baja för att slinta med fingrarna där! inse stavas det!
men ja, tur för dig Hjärta


   
SvaraCitera

Xisco:

insé? aja baja för att slinta med fingrarna där! inse stavas det!
men ja, tur för dig Hjärta

allvar? fan nu småskäms jag lite här bakom datorn när jag tänker tillbaka på alla situationer där jag använt mig av den där lilla pluppen. Vill minnas att min svensklärare rättade en uppsats en gång och att jag sen fick tillbaka den med en röd plupp över just inse. Sen dess har jag bara skrivit det så utan att ha tänkt på det ... vilken tur att du finns Hjärta


   
SvaraCitera
noclue
Ämnesstartare

Okej! Tack för svaret 🙂Mycket glad

stereo total:
Det finns fjortisar, det kommer alltid att finnas fjortisar. Dom byter bara utseende lite då och då för att anpassa sig till tiden dom lever i. 


   
SvaraCitera

Det är fjortisar precis ÖVERALLT :/


   
SvaraCitera
penja

Tror ej de är utdöda. Men jag är äldre än de flesta fjortisar och hänger ej på samma ställen som dem så jag märker inte av de så mycket 


   
SvaraCitera

definiera fjortis


   
SvaraCitera

har sett en handfull extrema och ett dussin tveksamma de senaste tolv månaderna


   
SvaraCitera
kachin

du är en Galen


   
SvaraCitera