Aviseringar
Rensa alla

Är förälskad, vad ska jag göra för något?


MastNj
Ämnesstartare

Det är så att jag är totalt förälskad i en tjej i min klass. vi är båda lika gamla (17 år).

Jag kan dra lite kort ( hela historien på engelska här: http://enji.se/0.txt ):
Jag blev kär i henne i typ Oktober eller något och i slutet på November berättade jag för henne att jag är förälskad i henne, hennes reaktion var inte så tydlig typ, hon blev lite generad och sa: "Jag vet inte vad jag ska säga.". hon har även läst en dikt jag skrev till henne ( http://enji.se/j ), hon tyckte att den var "oerhört fin" 😀 Efter allt detdära har jag typ smsat en massa med henne och lärt känna henne mycket mer 🙂 Hon följde till och med mig hem en gång (9 December), den gången glömmer jag aldrig, det var första gången jag fick en kram av henne 🙂 Efter det så har det inte rikigt hänt så jätte mycket mer, men vi ler alltid mot varandra såhär lite gulligt när vi får ögonkontakt. En gång när vi smsade och pratade om att jag var kär i henne så sa hon att hon inte har mer känslor för mig än vänskap men att man aldrig vet vad som händer i framtiden.

Det jag undrar nu är hur jag ska gå vidare för att lyckas bli tilsammans med henne...
Jag är ju lite överviktig men det är snart inget problem (jag har "sockerdeal" och går 4km varje dag, så det går bort snart får vi hoppas) (har gått ned sammanlagt 13 kg sedan jag blev kär i henne).

Jag är alltid ärlig mot henne och en gång sa jag att folk tjatade att jag skulle bjuda ut henne och då sa hon "det beror på vad vi gör :)". Jag känner att jag verkligen måste göra något... Jag tänker på henne 24/7 och kan verkligen inte få nog av henne [blush]

Har ni några förslag på hur jag ska göra för att gå vidare och försöka "vinna hennes hjärta"?


   
Citera

Varför ska vi läsa den på engelska?


   
SvaraCitera

MastNj:

Har ni några förslag på hur jag ska göra för att gå vidare och försöka "vinna hennes hjärta"?

Tona ner det melodramatiska. Du skriver i dikten att du älskar henne, det stämmer nog inte, är antagligen bara dina hormoner som talar. Försök inte "vinna hennes hjärta" till en början, lär känna henne som en kompis först, det lönar sig i längden.


   
SvaraCitera

MastNj:

Hon följde till och med mig hem en gång

MastNj:

det var första gången jag fick en kram av henne

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

Vikt,utseendet spelar INGEN roll men det kommer du lära dig sen...[wink]


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Macktorsken:

Varför ska vi läsa den på engelska?

skrev den ursprungligen för att en engelsk internetkamrat skulle visa den för sin flickvän som sedan skulle ge mig förslag på att göra 😛 Fick dock inga förslag 🙁

Birger:

Tona ner det melodramatiska. Du skriver i dikten att du älskar henne, det stämmer nog inte, är antagligen bara dina hormoner som talar. Försök inte "vinna hennes hjärta" till en början, lär känna henne som en kompis först, det lönar sig i längden.

Jag har ju typ lärt känna henne som en kompis, inte så jättemycket än då men vi lär känna varandra mer och mer med tiden. Men jag blir oxå mer och mer förälskad i henne och mer och mer tänker jag på henne och hur mycket jag gillar henne...

yin1211:

Vikt,utseendet spelar INGEN roll men det kommer du lära dig sen...

Så säger du bara [crazy] Även om det skulle vara så att det inte gör det så skulle det vara awkward om jag var tilsammans med henne och vi skulle komma till bebis-skapande [tard]


   
SvaraCitera

yin1211:

Vikt,utseendet spelar INGEN roll men det kommer du lära dig sen...

Vem vill vara ihop med ett troll? [confused]


   
SvaraCitera

yin1211:

Vikt,utseendet spelar INGEN roll men det kommer du lära dig sen...

hahahahahaha


   
SvaraCitera

din övervikt betyder ingenting, du har ändå varit chanslös sedan du rimmade hjärta på smärta [cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

rebeca:

du har ändå varit chanslös sedan du rimmade hjärta på smärta

Nej det tror jag inte... hon har ju bara börjat gillat mig mer och mer sedan hon läst dikten 😛

--

Jag pratade ju en gång med henne om att folk ville att jag skulle bjuda ut henne... Hon sa då "Det beror på vad vi gör :)".
Har ni förslag på vad man kan göra? Hon gillar inte bio så föreslå inte det [crazy]


   
SvaraCitera

du verkar bete dig rätt awkward.... du kan inte hålla på att visa henne dikter du skrivit om henne eller tjata om hur kär du är om hon inte känner samma sak.[tard]

umgås med henne som vänner och se vad som händer. tycker det är ett under att hon vill fortsätta umgås med dig fast du verkar ställa henne mot väggen och ha en hemsida om henne.


   
SvaraCitera
MastNj
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du verkar bete dig rätt awkward...

Hon verkar inte riktigt tycka det 😛 Jag är ju väldigt blyg och helt oerfaren inom området ^_^

Blivande_japan:

umgås med henne som vänner och se vad som händer. tycker det är ett under att hon vill fortsätta umgås med dig fast du verkar ställa henne mot väggen och ha en hemsida om henne.

Jag umgås med henne som vän så mycket jag bara kan! På till exempel onsdagar brukar jag och hon sitta och prata innan skolan, sist pratade hon om hur hon trodde att hon och hennes bästa vän höll på att bli ovänner... Och idag så hjälpa jag henne med läxan, hon hade frågat för någon dag sedna om jag kunde det. Efteråt sa hon att jag var en ängel, och att hon verkigen menade det. [rolleyes] Jag känner att jag och hon bara blir bättre och bättre vänner.


   
SvaraCitera