Aviseringar
Rensa alla

Är gud på riktigt?


Ämnesstartare

Ingen kan bevisa huruvida Gud existerar eller inte.

Slutdiskuterat.


   
SvaraCitera

Myksa:

Långa förklaringen.
Först var det ingenting. Sedan smällde det och så vart det någonting. På grund av smällen var allt i en väldans oordning men efter ett tag så började saker klumpa ihop sig (som dammråttor) och så vart det till slut lite ordning på grejerna.
Sådär! [bigcheers]

hahhahah vilken snygg förklaring,vad är det som har gjort att vi människan har skapats då? är det också små dammråttor som har klumpat ihop sig och bildat vårt otroliga kroppssystem.


   
SvaraCitera

Leeilaa:

hahhahah vilken snygg förklaring,vad är det som har gjort att vi människan har skapats då? är det också små dammråttor som har klumpat ihop sig och bildat vårt otroliga kroppssystem.

En väldigt komplicerad hopklumpning av dammråttor. [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

En väldigt komplicerad hopklumpning av dammråttor. [smile]

HAHAHAHAHAHHHAHA [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

serenity:

finns du?

Kanske, kanske inte! vad tror du? (kanske dyker upp under din säng i natt!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Okej, jag är trörr på sånna här enkla frågor så jag ska ge dig ett kort och enkelt svar.

Nej, gud finns inte.

tack för ditt enkla svar på min enkla fråga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AdamVikingen:

Finns gud...?

Jag skulle säga att det finns ingen anledning att tro på gud eftersom det inte finns några bevis som stödjer hans existens.
Så nu kan du återgå till att ha tråkigt[cry]


   
SvaraCitera

Definera "Gud".


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Finns gud...?

Romarna 1:20
” Ända sedan tidens början har människorna kunnat se jorden och himlen och allt som Gud har skapat, och de har känt till hans existens och väldiga, eviga makt. Därför finns det ingen ursäkt!”

Psalm 104:24
"Hur många är inte dina verk, O [JHVH] Gud! Med vishet har du gjort dem alla. Jorden är full av vad du har frambringat."

En konstruktion måste ha en konstruktör och finns det en konstruktion så har konstruktören en mening med sin konstruktion och det är denne som förstår hur konstruktionen fungerar.
Vi får alltså följa konstruktörens instruktion för att få konstruktionen att fungera. Som det nu är så förgör vi jorden och förutsättningarna för liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soulless:

Jag skulle säga att det finns ingen anledning att tro på gud eftersom det inte finns några bevis som stödjer hans existens.

Finns det bevis för att Gud inte skulle existera?


   
SvaraCitera

Beror väl på vad som menas med Gud. Det jag tror på finns ju i varje fall för mig. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DO EET:

Finns det bevis för att Gud inte skulle existera?

Å va jag är trött på det argumentet! Finns det några bevis som motbevisar enhörningar, vättar, jättar, drakar, aliens, osynliga radioaktiva maneter eller bigfoot?? Bevisbördan ligger på den som gör påståendet och tills det finns bevis för någonting är den rationella ställingen att ta att inte tro på det tills dess.


   
SvaraCitera

För vissa.


   
SvaraCitera

antagligen inte


   
SvaraCitera