Aviseringar
Rensa alla

Är han intresserad?


Ämnesstartare

Hej! Jag har ett litet problem som jag så gärna skulle vilja ha hjälp med. Jag vet att det säkert finns tusen sånna här trådar och jag ber om ursäkt för ytterligare en, men efter att ha sökt runt på mitt topic i 14 dagar utan att riktigt hitta någon i min exakta situation (förståeligt) så tog jag mig mod att skapa ett konto här och skriva en egen tråd.

Och jag ber er, snälla var trevliga, jag förstår om ni har åsikter som är mindre snälla men jag skulle verkligen uppskatta om dom inte postad här!

Så till min situation:

Jag träffade en kille i somras på en fest, han är bekant med några bekanta till mig (inga jag känner alltför bra) iallafall så strulade jag med den här killen under kvällen. Han var verkligen jätte söt och enligt hans kompisar så är han inte den sorten som strular med tjejer bara sådär, han är även ganska blyg men jag tycker han passar mig utmärkt!

Sen skildes vi åt på kvällen utan att vi hann säga hejdå, för jag var tvungen att springa till bussen. Så jag addade honom på Facebook dagen efter och där pratade vi några gånger, grejen var den att det var alltid jag som fick starta konversationen men när den väl var igång så var han jätte social och ställde massa frågor och så!

Men sen när jag bara fick skriva hela tiden så la jag ner honom, så gick det ett halvår och nu på nyår var han på samma fest som mig. Vi strulade igen och sa att vi skulle höras. Vi bytte även nummer.

Jag smsade honom två dagar senare, och han var jätte trevlig och så, sen när konversationen "dog" så gick dagarna och jag hörde ingenting så jag tänkte "nu lägger jag ner. Han är inte intresserad"

Men sen en vecka senare smsa han. Supertrevlig som vanligt och intresserad av att ställa frågor.

Då smsade jag honom två dagar senare och han skrev mycket frågor och så, och då frågade jag om han hade lust att ses när han hade tid (han pluggar så vet att han har mycket i skolan den här veckan) då svarade han "jo, visst! Kan inte den här veckan tyvärr, men nästa går nog bra! :)"

Då svarade jag bara typ " låter bra, jag har inget för mig då jag heller så det funkar för mig!:)" det här var i lördags (3 dagar sen) och har inte hört nåt!

Är det konstigt att han inte smsat? Han är jätte blyg och har typ helt tom Facebook och så.

Men min fråga är egentligen, tror ni han är intresserad? Och hur gör jag nu?

Supertacksam för svar!! 🙂


   
Citera

Blomsterflickan:

Hej! Jag har ett litet problem som jag så gärna skulle vilja ha hjälp med. Jag vet att det säkert finns tusen sånna här trådar och jag ber om ursäkt för ytterligare en, men efter att ha sökt runt på mitt topic i 14 dagar utan att riktigt hitta någon i min exakta situation (förståeligt) så tog jag mig mod att skapa ett konto här och skriva en egen tråd.

Och jag ber er, snälla var trevliga, jag förstår om ni har åsikter som är mindre snälla men jag skulle verkligen uppskatta om dom inte postad här!

[love] Ska faktiskt seriöst läsa igenom din tråd nu och ge så goda råd jag kan.


   
SvaraCitera

Okej vi har två scenarion

Han är inte intresserad men är typ mes så han vill inte skriva att han inte är det

Och så har vi att han på något vis är lite dålig på det här med kommunikation och hur mycket det är vettigt att höra av sig osv, han kanske är rädd för att umgås med dig när han inte har druckit? alltså det kan bero på jättemycket.

Jag skulle säga att det är lite 50/50 vad det rör sig om och då råder jag dig om att vara "på" ett tag till, alltså gå all in och "tjata" fram att ni verkligen bestämmer dag ni ska ses och så. Om det inte går så var han inte intresserad liksom.

Det kan säkert kännas konstigt att göra så när du känner att hon inte visar engagemang men tänk att du har ju faktiskt ingenting alls att förlora. [y]

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha tack för rådet! Jo, vi får väl se, ska kanske avvakta åtminstone till helgen innan jag bestämmer mig om jag ska höra av mig eller inte, samtidigt så är han sån som liksom, har svårt att få fram vad han tycker! Men tack för rådet! Tar gärna emot fler! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller jag menade att han är dålig på det här med sms och Facebook, menade inte att han är dålig på att få fram vad han tycker utan snarare att kommunicera överhuvudtaget via sms eller typ fb! * 🙂


   
SvaraCitera

Blomsterflickan:

Eller jag menade att han är dålig på det här med sms och Facebook, menade inte att han är dålig på att få fram vad han tycker utan snarare att kommunicera överhuvudtaget via sms eller typ fb! * 🙂

Ja det jag menade också, kanske var lite oklart.


   
SvaraCitera

Om du nu säger att han inte är den sorten som hånglar med vem som helst så är det ett plus såklart men det måste ju finnas en anledning till att han hånglar med dig 2 gånger? Som räven säger så låter det 50/50 men ta och kolla på film eller något i helgen så kanske han tar något steg? vem vet[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det verkar som att han är intresserad. Dels Därför att han strulade med dig vid båda tillfällena ni träffades, trots att hans vänner påstår att han är typen som inte gör det med vem som helst.
Du nämnde även att han var av den blyga typen. Vilket betyder kan betyda att det är inte lika lätt för honom att ta initiativ till kontakt. Han verkar även vara ganska osäker, så att han inte vågar ta kontakt kan helt enkelt tyda på rädsla för att du är ointresserad av honom. Men när du tar kontakt med honom visar du att du är intresserad och hans osäkerhet kan tillfälligt försvinna.
Dessutom vill han träffa dig trots att han har så mycket att göra i skolan. Att han inte hört av sig än kanske tyder på att han kanske inte hinner med pga mer plugg? Fösrslagsvis kan du föreslå en gemensam aktivitet pü fredagn/helgen. Exempelvis middag, bowling, fika, fimkväll osv. Helgerna brukar oftast vara lite mer avslappnade eftersom man är fri från skolan.
Men, vad vet jag.


   
SvaraCitera

AndreasTheCaptain:

Vilket betyder kan betyda att det är inte lika lätt för honom att ta initiativ till kontakt.

Det verkar som om du vill något ska hända så tror jag att du måste ta initiativ och ta första steget. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla tips och åsikter! Som jag känner just nu vill jag bara vänta och se om han hör av sig, åtminstone fram till nästa vecka eftersom han sa att vi kunde ses nästa vecka och att han var upptagen den här veckan!

Uppskattar verkligen alla era råd och tankar! 🙂


   
SvaraCitera

Den här var faktiskt lite klurigare än vad det brukar vara..
Du kan ju vänta och se om han verkligen vill träffas nästa vecka (låt honom höra av sig, jag tror han har fattat att du är intresserad eftersom det var du som frågade om ni kunde träffas)
Om jag vore du så skulle jag nog fråga lite försiktigt vad det är som får honom att hålla tillbaka..
Själv så orkar jag inte gå runt o känna mig omedvetande, då tar jag hellre risken och frågar rätt så tydligt om han är intresserad eller inte.

Lycka till och berätta här sen vad som hände


   
SvaraCitera

han kanske har typ borderline och ba: "hon hör inte av sig. Fuck henne... ooooh hon hörde av sig. Men jag får inte verka för jobbig så jag hör inte av mig för tänk om hon tycker att jag är hemsk då. Spela cool och upptagen."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, ni har alla som vanligt väldigt värdefulla åsikter!
Vi har inte pratat än, jag vill inte smsa. Det hat gått ca en vecka sen vi pratade sist, men nu går vi in i en ny vecka och eftersom jag visste att han var upptagen i veckan som var så tänker jag ge honom en chans att höra av sig den här veckan eftersom det var då vi pratade om att ses.

Hans kompis (eller mer bekant. Dom är inte SÅ nära) som är tillsammans med min bästa vän säger att han inte riktigt är initativtagare så han tycker jag ska höra av mig. Men som sagt, ska avvakta. Min sista utväg är att skicka iväg ett sms i mitten på veckan och fråga rakt ut om han har lust att ses! Då får jag iallafall veta, för dom killarna (de personer i hans gäng är lite lika) dom träffar inte en tjej om dom inte vill, alltså typ bara för kul skull så jag får iallafall ett ärligt svar!

Uppdaterar självklart om det händer nåt spännande! Så länge är alla tips och råd välkomna! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Update: smsade honom idag och frågade om han hade lust att ses den här veckan, då sa han: aa, det funkar bra! Ses i *staden vi bor i*? Onsdag?

Så får se hur det går! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Update 2: jag var tvungen att ställa in för har legat och spytt hela morgonen..
Skickade tidigt imorse (vi ändrade till torsdag från onsdag) han svarade sen att vi borde kunna planera in nån dag senare, och att det va tråkigt och att jag skulle krya på mig. Hoppas han inte blev allt för sur..men vad ska man göra när man blir sjuk? Hoppas att han vill ses framåt iaf! 🙂


   
SvaraCitera