Aviseringar
Rensa alla

Är han intresserad av mig?


Ämnesstartare

Detta ämnet finns förmodligen i tusentals exemplar, men jag tänkte iallafall ta upp det här då mitt fall är lite.. ja, unikt!

Jag jobbar för tillfället inom detaljhandeln och jag har sedan en tid tillbaka märkt av att en manlig arbetskollega tittar på mig väldigt frekvent under mina arbetspass. Det är inga läskiga blickar eller så, utan snarare mer intresserade blickar om man kan säga så. Tidigare hade vi inte ens pratat utan då var det enbart blickarna. Men nu har vi pratat när vi t ex har haft rast samtidigt och då har han även satt sig vid samma bord i fikarummet, och då har det inte varit några konstigheter. Det märks dock att han är lite blyg och nervös av sig, eftersom han knappt vågar möta min blick när vi inte pratar. Så fort han sett att våra blickar har mötts så har han tittat bort lika fort igen för att sedan titta igen när jag vänt ryggen till (detta vet jag då vi har ett glasfönster framför oss i kassan där jag står).
Främst är det under arbetstid detta händer, men även utanför min arbetstid händer det. Igår var jag t ex på jobb för att inhandla lite småsaker och jag möter honom och då får han ett superstort leende och utbrister "nämen hallå!". Och idag kom jag gående i en gång och han är ungefär 15 meter framför mig och säger "tjena" och börjar fråga hur det är och börjar skratta när jag svarar honom med att det är drygt och så i och med att kunderna börjat gå hemåt.

Det är så frustrerande för jag vet knappt hur jag ska bemöta honom då jag är rädd att ge honom fel signaler?! Så, som rubriken lyder; tror ni han är intresserad eller är det bara inbillning?


   
Citera

Låter som han är intresserad men aningen blyg kanske. Fast han verkar inte lika blyg sen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jackie97:
Låter som han är intresserad men aningen blyg kanske. Fast han verkar inte lika blyg sen? 

Det är verkligen superförvirrande.. Han brukar även gå förbi min kassa "bara för att"..


   
SvaraCitera

mallennallen:

Det är verkligen superförvirrande.. Han brukar även gå förbi min kassa "bara för att"..

Hatar när sånt här händer, när man inte kan läsa av nåns signaler! Har varit i liknande situation så förstår dig! Men gilla du honom då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jackie97:

Hatar när sånt här händer, när man inte kan läsa av nåns signaler! Har varit i liknande situation så förstår dig! Men gilla du honom då?

Nej, jag har honom mer som ögongodis när min pojkvän är bortrest 🙂


   
SvaraCitera

mallennallen:

Nej, jag har honom mer som ögongodis när min pojkvän är bortrest 🙂

Jaha hehe :))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jackie97:

Jaha hehe :))

Men är ändå sjukt nervös inför hur jag ska agera, haha.. Vill inte gärna ge honom falska förhoppningar 🙁


   
SvaraCitera

mallennallen:

Men är ändå sjukt nervös inför hur jag ska agera, haha.. Vill inte gärna ge honom falska förhoppningar 🙁

Aha, men du får väll ge ''tecken'' att du är upptagen. Inte för jag vet hur man gör det xd haha


   
SvaraCitera

Är du upptagen? I så fall kan du väl bara råka nämna dina pojkvän under något samtal 🙂


   
SvaraCitera

Haha jag var typ själv likadan mot en tjej på mitt jobb, jag gillade henne väldigt mycket men hon kände typ inte samma så det blev inget av det.

Så till din fråga; om han annars är blyg och oerfaren så kan jag säga med 150% chans att han gillar dej.


   
SvaraCitera