Aviseringar
Rensa alla

Är han intresserad + hur ska jag visa att jag e det?


Ämnesstartare

Hejhej:)
Jag har ett problem. För två veckor sedan började jag första ring i gymnasiet. Redan nu börjar jag få känslor för en kille i min klass. Grejen är den att jag är sämst på att tolka signaler osv och jag har aldrig heller haft ett enda förhållande. Den enda gången jag verkar lyckas är på fyllan, men då är det aldrig känslor inblandat. Förövrigt är jag jävligt blyg när jag inte känner någon, så jag vet inte hur jag ska ta kontakt. Dessutom blev jag sjukt dissad i högstadiet av en kille så jag är rädd att det blir så igen.
I den vår klass känner alla varandra från början, förutom jag och en till tjej som kommer från en annan kommun. Så den här killen har varit jättegullig mot mig. Han säger jämt hejdå och mitt namn, och bara till mig när jag går hem, han sätter sig bredvid mig om vi sitter några stycken vid ett bord och då liksom lutar han sitt ben mot mitt.
Så borde jag tolka det som att han är intresserad? Och hur ska jag isåfall besvara det? Jag är så sjukt blyg och vågar inte fråga om han vill ses för tänk om han berättar för typ alla i klassen..
Egentligen skulle jag vilja ta initiativ på en framtida klassfest men jag blir så oseriös när jag har druckit och nu så vill jag ju att det ska bli nåt mer än ett fylleragg.
Vad ska jag göra? 🙂


   
Citera

Fixa hans facebook och skriv lite där eller något, det kan ju vara bra att lära känna varandra utanför skolan liksom. Att ta första steget på en fest känns som ett typiskt misstag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har redan hans Facebook, men liksom.. Hur ska jag börja? Dessutom är han nästan bara inne på iPhone och då vet man ju inte om han svarar.


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

.. Hur ska jag börja? Dessutom är han nästan bara inne på iPhone och då vet man ju inte om han svarar.

fråga vilka sidor ni hade läxa på i samhällskunskapen eller vad fan som helst och sedan är det bara att försöka hålla konversationen uppe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej.. Tack 🙂


   
SvaraCitera

...hur gammal är du ?


   
SvaraCitera

Jack.O:

...hur gammal är du ?

Tydligen 15/16 olagligt att dricka då ju förresten=-O
btw hittar dig ofta i relations trådar:-P nåt jag kan snacka med dig om? Privat alltså inte på forumet:-P har lite problem:-(


   
SvaraCitera

cuzIcan:

Tydligen 15/16 olagligt att dricka då ju förresten=-Obtw hittar dig ofta i relations trådar:-P nåt jag kan snacka med dig om? Privat alltså inte på forumet:-P har lite problem:-(

Sure :>

Och jo, om jag var killen hade jag nog undvikit en tjej som henne x)


   
SvaraCitera

Jack.O:

Sure :>

Vad du är snäll<3<3 prepare for cry cry story;-)<3<3


   
SvaraCitera

naaw, kännier igen mig *kram* det som har funkat för mig är att suga av penisar inne på skoltoalterna, det verkar uppskattas. Lyckata till nu <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seriösa svar man får då..

Btw så är det typ första gången jag är inne här idag 😮

Och jag är 16 😉


   
SvaraCitera

han vill nog åtminstone bli vän med dig.
fortsätt i den takt ni har nu och se vad som händer när ni vet lite mer om varandra. prata när ni sitter vid samma bord och liknande. han kanske inte är lika blyg som du och frågar dig om du vill ses?

alkohol låter inte så värt om du vill ha något långvarigt (syftar på vänskap också) var bara som du är, säg och gör det som känns bra. kram på dig! <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi brukar prata när vi sitter vid samma bord, men han är inte alls lika blyg som jag är. Tvärtom. Han är jättesocial. Men det kanske är för tidigt att fråga honom om han vill ses.

Ja, lite så tänkte jag också, fast jag vet att typ alla säger att jag är roligare och schystare när jag dricker så vill jag ju hellre visa honom den sidan än mig själv, för tänk om han inte gillar att jag är blyg osv.

Men tack <3


   
SvaraCitera

Hur gick det nu då??[cool]


   
SvaraCitera

jag är ocksp sämst på att tolka signaler osv. jag är döv på vänster öra! arrg.


   
SvaraCitera