Aviseringar
Rensa alla

Är han kär i henne?


Ämnesstartare

Case:
En kille har en väldigt nära tjejkompis. De pratar varje dag och hon får honom alltid att le. Hon är den enda han litar på och berättar allt för. Så fort hon hör av sig till honom blir han jätteglad. Hon betyder mycket för honom men han säger att de endast är vänner och att deras vänskap skulle förstöras om de gick längre.

Själv tycker jag inte att det där argumentet är särskilt hållbart.

Är han kär i henne, tror ni?
Om han är det, varför satsar han inte? Är det inte värt det?


   
Citera
Ämnesstartare

debepe:

Om han är det, varför satsar han inte?

Han vet inte hur hon känner och vågar därför inte satsa för att, som han säger, inte vill förstöra det de har. Sen kan man faktiskt trivas i varandras sällskap utan att vara kär i den andra och se ut som om man är kär fast man inte är det.

Men om han är kär/gillar henne, då är det förmodligen värt att satsa, men han vill ha mer kött på bena (alltså veta mer om vad hon tycker om honom i detta fallet) innan han vågar ta steget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du som är tjejkompisen? [cool][cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Men om han är kär/gillar henne, då är det förmodligen värt att satsa, men han vill ha mer kött på bena (alltså veta mer om vad hon tycker om honom i detta fallet) innan han vågar ta steget.

Men de har känt varandra flera år nu och pratar ungefär dagligen... Har även förklarat för honom att hon verkar gilla honom.
Hur länge ska han vänta?[shake] och varför håller han på med andra?

Blir knäpp av det här.

Nehas:

du som är tjejkompisen?

[no-no] jag som är "ragget" som får lida[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

n väldigt nära tjejkompis

[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har haft exakt en sån relation med en killKOMPIS. Så det är nog 50/50 det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

har haft exakt en sån relation med en killKOMPIS. Så det är nog 50/50 det där.

Hur gick det då? Vad kände du och vad kände han?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Hur länge ska han vänta?

Då gillar han väl inte henne på det sättet [cute]
Annars får väl tjejen ta steget istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom igen, UM, vi reder ut det här tillsammans nu - en gång för alla!
lr ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Då gillar han väl inte henne på det sättet

Jo, det gör han! Det vet jag att han gör 🙁 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Annars får väl tjejen ta steget istället

Knarko:

Annars får väl tjejen ta steget istället

Knarko:

Annars får väl tjejen ta steget istället

problem solved

inte alltid killen som ska göra saker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är nog lite kär det tror jag, han skulle nog tex bli svartsjuk om hon skaffade sig en kille, detta innebär sen inte nödvändigtvis att han är helt head over heels


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en sån tjejkompis, som alltid gör mig glad, jag litar på och som jag blir glad som fan varje gång man hör ifrån.

Inge konstigt med det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Hur gick det då? Vad kände du och vad kände han?

att vi var så goda vänner man någonsin kan bli. Att vi litade helt blint på varandra och förstod varandra från insidan och ut. Vi visste allt om varandra, kunde prata om vad som helst och hade sjukt kul med varandra. Vi kunde titta på varandra och veta vad den andre tänkte på. Jag bodde i princip hos honom i ettan av gymnasiet.

MEN vi var aldrig kära i varandra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att man kan bli jätteglad om en nära vän som betyder mycket för en hör av sig också. Så det behöver inte vara så att han är kär.
Sen kan det även handla om att han inte insett att han är kär i henne än och därför förnekar det. Dessutom kan det också handla om att han är rädd. Så ja, det kan vara fifty-fifty, som Fingerprints skrev. Svårt det där.


   
SvaraCitera