Aviseringar
Rensa alla

Är han kär i mig eller utnyttjar han mig bara??


Ämnesstartare

För ca ett halvår sen träffade jag en 10 år äldre man genom internet. Jag är 15. Vi började smsa och prata med varandra på mobilen, fb mm. Inget kändes konstigt, vi var bara vänner. Men till slut för en och en halv månad sedan blev vi ngt mer. Jag älskar honom jättemkt och det känns som han älskar mig också. Men det är fortfarande en viss åldersskillnad. Vi kommer att träffas om ungefär en vecka. Ska jag lita på honom eller vara lite avvaktande? Det känns inte som han utnyttjar mig, men jag vet fortfarande inte.


   
Citera

Kan du typ bara inte....skaffa en hund eller något istället?[shake]


   
SvaraCitera

En kille som är 25 som är intresserad av en femtonåring lär antingen vara lite förståndshandikappad eller bara ute efter nåt lite "förbjudet". Har ni träffats förut? Om inte tycker jag att du ska ställa in träffen ni planerat, en femtonåring och en tjugefemåring är inte på samma ställe i livet och ert förhållande (om det nu blir något sådant öht) lär bli väldigt kortlivat.


   
SvaraCitera

Sandra9141:

10 år äldre man genom internet.

WHUUUT!!! Nej du ska inte lita på honom [shake]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

varför verkar det som att han utnyttjar dig?


   
SvaraCitera

Kviq:

varför verkar det som att han utnyttjar dig?

Han är 25 år och förmodligen vill han bara uppleva sin ungdom igen.

Han borde hålla sig till tjejer i hans egen ålder [mad]


   
SvaraCitera

eppesen:

Han är 25 år och förmodligen vill han bara uppleva sin ungdom igen.

Om han vart 25 hade jag kunnat köpa det argumentet. Men man är fortfarande ganska ung när man är 25 också.


   
SvaraCitera

elverpigen:

En kille som är 25 som är intresserad av en femtonåring lär antingen vara lite förståndshandikappad eller bara ute efter nåt lite "förbjudet".


   
SvaraCitera

vet inte vad utnyttja är


   
SvaraCitera

Alla utnyttjar varandra på ett eller annat sätt om du tänker på det.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

eppesen:

Han är 25 år och förmodligen vill han bara uppleva sin ungdom igen.

bara för att han är äldre betyder det ju inte NÖDVÄNDIGTVIS att han bara vill utnyttja henne

eppesen:

Han borde hålla sig till tjejer i hans egen ålder

han kanske bara råkade fastna för flicksnärtan [no-no]


   
SvaraCitera

Sandra9141:

avvaktande?

jag skulle vara väldigt avvaktande om jag vore du.


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska vara VÄLDIGT avvaktande. Om jag var du skulle jag till och med ställa in träffen. Killen (eller snarare mannen) KAN vara helt okej, men han kan lika gärna vara ute efter något skumt. Det är inte speciellt vanligt att en 25-åring och en 15-åring får kontakt på internet, än mindre vanligt att de träffas. Jag hoppas i alla fall att det inte är så vanligt.

Om en 15-åring och en 25-åring träffas "vanligt" tycker jag att det är mycket mer okej. Sen tycker jag även att det är konstigt att det kan bli "något mer" över internet.

OM du tänker träffa honom, hur skulle det gå till i så fall?

Sist men inte minst: Även fast det KÄNNS som att han inte utnyttjar dig så kan det mycket väl vara så ändå. Vissa är bra på att lura till sig unga tjejer. Det kanske är vanligare att man ljuger då (både om ålder och kön) men åldersskillnaden är ju inte FARLIGT stor. Någon som är ute efter att utnyttja kan spela hur snäll som helst, i början.

Jag tycker att du ska vara väldigt försiktig. Och tänk igenom det här ordentligt! även fast det visar sig att han är trevlig i början så vet man aldrig vad som händer.


   
SvaraCitera

han utnyttjar dig, dissa honom och låt mig göra det istället


   
SvaraCitera

Liebestraum:

han utnyttjar dig, dissa honom och låt mig göra det istället

haha


   
SvaraCitera