Aviseringar
Rensa alla

Är hemköp billigare än ICA-nära?


Ämnesstartare

Bor på lappis nu. här har vi ica nära. det är relativt dyrt och rätt dåligt

om jag åker in till centralen har de 1 st relativt stort hemköp.

bara det är lite billigare på hemköp än ica nära känns det värt att åka dit ngn gång ibland. iaf för att köpa kött

så, är hemköp dyrare el billigare än ica nära?
undrar egentligen emst i köttväg, men ah, vill väl ha 1 st svar överlag

andra förslag på bra platser att handla på för 1 st boende på lappis som endast har kollektivtrafik till hands godtages glatt (det ska alltså vara rimligt att åka dit samt släpa hem maten)


   
Citera
Ämnesetiketter

ja.. det är det nog. rätt säker!!! men finns det inte något annat inne i stan?


   
SvaraCitera

ica nära är sämst och cp-dyrt [cry]

Dold text: var typ det jag ville säga, har aldrig handlat på hemköp tror jag [blush]


   
SvaraCitera

vad/var är lappis?


   
SvaraCitera

här i uppsala är iaf hemköp billigare än ica-city, så skulle gissa att det är samma i sthlm (jag handlar inte på såna miffoställen pga har lidl o supergrossen där ja bor.../bodde? [love][love][love])

däremot kan du hitta lite erbjudanden o sånt på ica, mer än på hemköp, fast vet ej om det är så på ica-nära


   
SvaraCitera

asså ja rekommend willys lr lidl om d ska va så


   
SvaraCitera
blum
 blum

haha åh ica lappis <3 dom har förvånadsvärt mycket på den lilla ytan. är ju dock svindyrt att handla allt där, klart du ska storhandla på andra ställen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

jag handlar inte på såna miffoställen pga har lidl

vill inte va den som är den, men är uppfostrad med att det är lidl som är 1 "miffoställe"[wink]

mopsen:

asså ja rekommend willys lr lidl om d ska va så

lidl, nej
willys är det snorlångt till

blum:

haha åh ica lappis <3 dom har förvånadsvärt mycket på den lilla ytan. är ju dock svindyrt att handla allt där, klart du ska storhandla på andra ställen

då ska du se "t-snabben" vid tekniska...
dock var inte trådens fråga "om" jag skulle handla ngn annanstans, utan snarare VAR.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Blivande_japan:

dock var inte trådens fråga "om" jag skulle handla ngn annanstans, utan snarare VAR

Du frågade ju om ica nära är dyrare än hemköp. svaret är såklart jaaa. billigast är dock typ willys, så leta efter ett sånt. jag tror det finns på sveavägen tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

Du frågade ju om ica nära är dyrare än hemköp

jo, men det var ju för att det var ju en affär jag visste jag kunde ta mig relativt smidigt till och hade betydligt större utbud

blum:

billigast är dock typ willys, så leta efter ett sånt. jag tror det finns på sveavägen tex.

jo, är dock inget fan av willys egentligen, men ska väl mest tokhandla massor med kött att slänga i frysen så då duger det iofs


   
SvaraCitera
zIGGE

ica där jag bor är för det mesta billigare än willys iaf

fast vi har 4 mataffärer bredvid varandra på samma kvarter, blir ltie konkurrens xD och 2 superstora coopforum och citygross på var sida av vår lilla, lilla, lilla stad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

ica där jag bor är för det mesta billigare än willys iaf

antar att det inte är ngt ica nära isf...[crazy]


   
SvaraCitera
zIGGE

Blivande_japan:

antar att det inte är ngt ica nära isf...

behöver inte gå så jättelångt iaf [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

behöver inte gå så jättelångt iaf [crazy][crazy]

ok, den där va seriöst sämst[crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vill inte va den som är den, men är uppfostrad med att det är lidl som är 1 "miffoställe"[wink]

Det är rätt jävla miffo att handla typ 4 varor för 70 spänn, när man kan få (exakt) samma varor för 30 på Lidl [crazy] och tro mig, jag har handlat tillräckligt från båda ställena för att kunna säga att Lidl är helt okej. Prismedvetenhet makes you rich!


   
SvaraCitera