Aviseringar
Rensa alla

Är hemköp billigare än ICA-nära?


Ämnesstartare

honolulu:

Det är rätt jävla miffo att handla typ 4 varor för 70 spänn, när man kan få (exakt) samma varor för 30 på Lidl [crazy] och tro mig, jag har handlat tillräckligt från båda ställena för att kunna säga att Lidl är helt okej. Prismedvetenhet makes you rich!

alltså, det jag ogillar mest med lidl är det dåliga utbudet, iofs är det ju inte bättre på ica nära men iaf[sad]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

alltså, det jag ogillar mest med lidl är det dåliga utbudet, iofs är det ju inte bättre på ica nära men iaf[sad]

Willys och såna stora ställen har ju överlägset bäst utbud, nästan så man får ångest och svårt att välja. Men om du tar en runda i Lidl så får du se att nästan allt är 5 kronor billigare, ibland även 10. Och det finns andra produkter som man kanske börjar gilla som bara Lidl har, det gäller att testa sig fram och ibland kommer man få nitlotter, ibland inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Willys och såna stora ställen har ju överlägset bäst utbud, nästan så man får ångest och svårt att välja.

är ärligt talat inget big fan av willys heller efter att ha handlat på ica maxi i 3 år[blush]
är med andra ord rätt kräsen när det kommer till affärer och lägger tom hellre ut lite mer pengar för att få handla i en affär jag tycker är bra än handlar i en affär som är billig[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

alltså, det jag ogillar mest med lidl är det dåliga utbudet, iofs är det ju inte bättre på ica nära men iaf

Lidl är äckliga kapitalisttyskar, ica är äckliga överklasssvenskar och Hemköp är ren skit, jävla överklassställe.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är ärligt talat inget big fan av willys heller efter att ha handlat på ica maxi i 3 år[blush]
är med andra ord rätt kräsen när det kommer till affärer och lägger tom hellre ut lite mer pengar för att få handla i en affär jag tycker är bra än handlar i en affär som är billig[blush]

Men maxi är ju fan dyrare och det är typ ingen skillnad på willys och maxi [shake] varför är willys sämre? eller ja, maxi bättre?


   
SvaraCitera

Jag föredrar ICA, är uppväxt med det men där jag bodde förut blev det lite konsum och hemköp med.[crazy]


   
SvaraCitera

Älskar också Ica Maxi [blush]


   
SvaraCitera

Lidl är/var elaka mot sina arbetare och tvingade kvinnor bära röda band när de mensade för att varna kunder!! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Men maxi är ju fan dyrare och det är typ ingen skillnad på willys och maxi varför är willys sämre? eller ja, maxi bättre?

var sjukt stor skillnad mellan willys i rissne och ica maxi haninge. sjuuuukt stor skillnad i utbud. på ica maxi har de ju dessutom eget bageri/konditori, massor med färsk fisk, sminkavdelning osv. Man behöver knappt handla ngn annan stans med andra ord.

minns när jag skulle köpa broccoli på willys, det enda som fanns var eldorados [sad]

Nintendo:

Älskar också Ica Maxi [blush]

fint!

davvelito:

Jag föredrar ICA, är uppväxt med det men där jag bodde förut blev det lite konsum och hemköp med.[crazy]

jag också, är dock uppvuxen med ett supermarket, går ju ej att jämföra med ett maxi[blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Lidl är/var elaka mot sina arbetare och tvingade kvinnor bära röda band när de mensade för att varna kunder!!

ah just d!!!! fast det var väl inte för att varna kunder?[bigsmile] utan för att cheferna skulle förstå vrf de behövde vara på toaletten oftare/längre typ?
sjukt stört iaf[shake]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jag också, är dock uppvuxen med ett supermarket, går ju ej att jämföra med ett maxi[blush][love]

Jag med ett Nära, fast det var bara hygienartiklar som skilde det från ett supermarket.[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

utan för att cheferna skulle förstå vrf de behövde vara på toaletten oftare/längre typ?

Jaa, så kanske det var! [bigsmile] Hade för mig att det var för att folk skulle vara medvetna om att den personalen skulle kunna vara mer argsint [crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

var sjukt stor skillnad mellan willys i rissne och ica maxi haninge. sjuuuukt stor skillnad i utbud. på ica maxi har de ju dessutom eget bageri/konditori, massor med färsk fisk, sminkavdelning osv. Man behöver knappt handla ngn annan stans med andra ord.

ja, fast jag tänker nog mest på när det kommer till att handla mat. jag har inte storhandlat på ica för jag tycker det är på tok för dyrt (och då hade jag ju lidl+supergrossen nära mig [wink]) men ah, de har mycket grejer.

Blivande_japan:

minns när jag skulle köpa broccoli på willys, det enda som fanns var eldorados [sad]

haha, det finns ju andra märken också, iaf när jag varit o handlat där, vilket jag gjort ett par gånger nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Jag med ett Nära, fast det var bara hygienartiklar som skilde det från ett supermarket.[blush]

och priserna kanske?[crazy]

Nintendo:

Hade för mig att det var för att folk skulle vara medvetna om att den personalen skulle kunna vara mer argsint [crazy]

vad stört[shake][shake][shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

haha, det finns ju andra märken också, iaf när jag varit o handlat där, vilket jag gjort ett par gånger nu.

inte där jag handlade, iaf inte den gången[sad]


   
SvaraCitera