Aviseringar
Rensa alla

Är hon intresserad ? Hur ska jag ta kontakt med henne på fritiden ?


Ämnesstartare

Tja detta är mitt första inlägg på en site som den här. Så ni får ha överseende med det. Jag ska även försöka hålla mig tydlig och fatta mig kort. ( Troligtvis kommer det bli tvärtom ).
----------------------------------------------------------
Ja iaf så är jag en 16årig kille som är 185 lång och väger runt 60-65. Jag ser hyfsat bra ut men mitt självförtroende är inte så högt.
Jag har nyss börjat på gymnasiet och i min klass går det typ 70% tjejer men det är en specefik tjej som jag tror jag blivit kär i.
Det började med att jag öppnade ögonen för henne extra mycket första gången jag såg henne.(Jag började kolla på henne ofta på lektioner/raster.)

Jag tycker jag känner igen hennes personlighet lite med min egen. T.ex hur hon beter sig på lektioner och så vidare.
Några saker som vi verkligen har gemensamt är att vi bor på samma område , vi har skåpen precis bredvid varandra , vi har samma språkval, och vi har ju faktiskt kommit in på samma program så vi har troligen samma favorit ämnen i skolan ?.

Min första kontakt med henne gick till på viset att jag såg att hon satt bredvid en av mina bästa polare ( som jag vet ligger i hennes " kompisfack ". ) Jag gick fram till dem bara för att låtsas att jag skulle snacka med min polare fast den verkliga anledning var för att jag skulle komma nära henne. Iaf när jag kommit fram till dem hör jag att de snackar om något och precis när kommit fram till dem säger tjejen...
- Ska du med också eller ? ( Och kollar mig rakt in i ögonen med ett litet smile ).

Jag blev typ helt överraskad och kände mig lite stel/obekväm. Jag börjar typ flacka lite med blicken och av automatik säger jag " Öhh ? Nej ? ".
Senare får jag reda på att de planerade att dra till en större stad med 4,5 pers och gå på bio , käka på rest , och handla.
*Facepalm* av mig som sa nej jag vet -.- Ångrar det djävligt mycket.

Iaf så har hon tagit mer ögonkontakt oftare och tagit kontakt vid 3 andra tillfällen och varje gång har jag känt samma pirriga , stela,obekväma känsla.
Och gett snabba ogenomtänkta konversationsdödande svar.

Mina känslor för den här tjejen har bara ökat och jag är orolig att det är kört om jag inte tar kontakt med henne snart på något vis. T.ex kan jag sitta ibland och fantisera hemma på kvällen hur det skulle vara om jag var tillsammans med henne och hur framtiden med henne skulle se ut.

Jag har börjat " Gilla " de bilder hon har på sig själv på FB och andra saker i hennes logg bara för att visa något intresse. Och hur tolkar ni det här ?
Hon hade en gammal V-bild på FB som jag " Gilla " även andra saker som hennes kompisar skrivit i hennes logg. Typ " Du är söt , snygg " har jag även " Gillat ". Och under de 4-5 dagar som jag gjorde sånt på hennes sida la hon ut en ny bild på sig själv efter nästan 2 år ? Hur ska jag tolka det ?

Som ni kanske fattar är jag oerfaren när det gäller tjejer och den senaste jag hade var för 3-4 år sedan.
1. Tror ni hon är intresserad ? Eller inbillar jag bara mig.
2. På vilket vis ska jag ta kontakt med henne och vad ska jag tänka på när jag gör det ?


   
Citera

Huruvida hon är intresserad eller inte kan ingen här på forumet svara på, om nu din crush inte råkar vara medlem här (haha). Men däremot kan du väcka hennes intresse för dig. [smile]

Var dig själv, men framhäv dina bra sidor. Skapa ingen icke-sann bild av dig, utan var den du är, men ansträng dig för att framhäva det du tycker är bra med dig själv!

Jag tycker att du gjort bra ifrån dig hittills. Kanske du inte skulle sagt "öh nej", men äh! vi gör alla misstag [smile]

Bara prata med henne, myyyycket, men utan att överdriva. Du förstår säkert skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Huruvida hon är intresserad eller inte kan ingen här på forumet svara på

Näe jag vet haha xD.
Men vill bara se vad andra tänker ur sitt eget perspektiv och om jag kanske är blind och inte tar vara på de tillfällena hon ger mig..


   
SvaraCitera

Det är väll bara att prata med henne.


   
SvaraCitera

Jag kom på en grej, software! Du kanske kunde se till att chatta med henne, typ på facebook eller rent av msn? Det är ett bra sätt att bryta isen, prata lite skit på nätet och så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Jag kom på en grej, software! Du kanske kunde se till att chatta med henne, typ på facebook eller rent av msn? Det är ett bra sätt att bryta isen, prata lite skit på nätet och så

Aa.. Dock så är jag lite orolig att om jag snackar med henne på FB så kmr det leda till mer oförbereda konversationer i Skolan. Som jag troligtvis kmr fucka up.
Men jag vet om jag inte vågar kommer det aldrig bli något ^^

Dock så skulle jag vilja ha en liten anledning till att ta kontakt med henne på FB. T.ex i Skolan så hamnade jag i samma grupp med henna under ett arbete och om jag tar kontakt med henne på FB så skulle jag typ använda " När skulle arbetet i gruppen vara inlämnat " och sen vandra vidare in på andra områden ? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henne*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det är väll bara att prata med henne.

Hmm du fick det att låta enkelt. Dock så stoppar blygheten mig på något vis.


   
SvaraCitera

Vad vore hemskt att prata oförberett med henne? Du vill ju bli tillsammans med tjejen. I ett förhållande pratar man oförberett med varandra. Bäst att börja öva på det redan nu [bigsmile]


   
SvaraCitera

(Annars lär det ju aldrig ske)


   
SvaraCitera

software:

1. Tror ni hon är intresserad ? Eller inbillar jag bara mig.

Jag tror hon är intresserad [smile]

software:

2. På vilket vis ska jag ta kontakt med henne och vad ska jag tänka på när jag gör det ?

Fråga om hon vill hitta på något. klassiskt svar, jag vet, men har du några andra alternativ? 🙂 Tänk på hur bra det KAN bli. man vet aldrig, men man måste ju chansa [crazy]


   
SvaraCitera
njsbo

Ta chansen medan du har den. Du har den nu, ta den. Gör inte som jag, snälla! Jag var (är) också för blyg för att ta kontakt, och det slutade med att jag tänkte för mycket, framställde henne som något väldigt stort och bra och vågade därför inte visa intresse och ta kontakt, vilket ledde till att allt rann ut i sanden (tror jag, hoppas dock inte det...). Trots att hon verkade lite intresserad. Gör inte så.

Tips finns i den här tråden. (inte i första inlägget, där står det mer hur du inte ska göra, om du fattar)

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=313708

Kom igen nu. Ta chansen. Jag tror på dig.


   
SvaraCitera

software:

Du är söt , snygg " har jag även " Gillat

Sluta med det!!! Det är bara konstigt, gilla hennes bilder istället, skit bra, då fattar hon att du är intresserad!

Och du borde skriva till henne i chatten och sen se hur hon är tillbaks mot dig osv, ta kontakt med henne när hon pratar med era gemensamma vänner... men jag tycker din vikt låter ganska lite för 185 centimiter, har du mycket muskler?? eller asså hoppas du inte är spinkig ;P

Sen det där med att hon bytte bild var ett tecken tycker jag, braa 😀


   
SvaraCitera

Kan du inte länka din eller hennes fb här, vill veta hur hon ser ut 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jättehemlig:

men jag tycker din vikt låter ganska lite för 185 centimiter, har du mycket muskler?? eller asså hoppas du inte är spinkig ;P

Tack för tipsen. Mhm jag är ganska smal. Men jag har växt så in i helvete den senaste tiden så vikten har inte riktigt hunnit med. Ingen har någonsin lagt en negativ kommentar om min vikt förutom att de kanske tycker jag bör äta mer ( något som jag inte håller med då jag äter väldigt mycket ). Jag går även på Gym regelbundet varje vecka och har sportat hela mitt liv. Så muskler har jag fast fett är något jag behöver mer av 🙂


   
SvaraCitera