Aviseringar
Rensa alla

Är inte blyg, men vet inte vad man ska prata om.


Ämnesstartare

Hej.

jo nu är det såhär.. Jag gillar en tjej på min skola, och hon gillar mig men problemet är att hon vill ju hem till mig, och vara med mig förövrigt. Jag är inte det minsta blyg, men är expert på att döda samtal [n] , så skulle gärna vilja få ''tips'' om hur man ska bära sig åt för att inte döda stämningen.. Vill ju inte att det ska sluta att vi sitter i varsin ända av soffan ifall ni fattar. [sad]

Jäkligt tacksam för svar! [cheers]


   
Citera

Kolla på film, då behövs inte så mycket samtal.

Annars kan du ju anteckna saker innan, memorera några ämnen bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle nog fungera, ingen av oss har sett senaste american pie och det vill vi å så, [bigcheers]


   
SvaraCitera

Du tänker för mycket. Ge fan i det.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Fråga henne om fritidsintresse A och B och låt henne babbla på medan du ger busigt humoristisk feedback.


   
SvaraCitera

Att skjuta fram ett problem är bara att göra sig en otjänst. fråga om intressen och kom med kommentar och frågor


   
SvaraCitera

Prata om hur du föredrar new order framför joy division, inse sen att du inte har en aning om vad du pratar, tänk sen att hon måste tycka att du är en fullkomlig idiot, och drabbas slutligen av en panikångestattack [tired] förlåt, dåliga minnen, men det är väl bara att fråga om nåt du vet hon gillar o så gå från där.


   
SvaraCitera
ohjens

Hjälptack:

men är expert på att döda samtal

det är säkert inte så farligt som du tror. ett tag gick jag alltid runt och tänkte och sa till andra "fan vad blyg jag är, säger bara fel sakerm osv".. hm då blev det ju så tillslut. men efter att ha peppat mig själv mer och accepterat att jag gör bort mig ibland. har det blivit mycket mycket bättre!

tänk igenom innan vad du skulle kunna fråga henne, men förbered dig inte för mycket. känner ni inte varandra så bra skulle jag nog rekomendera att ni gick på bio/café/promenad (eller nått annat du gillar att göra). det kan lätt bli lite stelt om man bara sitter hemma.

jag tycker personligen det är lite gulligt med killar som tappar tråden och gör bort sig lite. tråkigt med folk som alltid vet precis vad och hur de ska säga någonting.


   
SvaraCitera