Aviseringar
Rensa alla

Är inte Nixon det närmaste USA har haft till en kommunist?


Ämnesstartare

Jag är helt övertygad om att det är så. Kennedy var inte dålig där heller. Intressant hur båda två blev av med sina poster, precis under perioden när man bekämpade "de onda kommunisterna" i USSR osv? Jag menar, är det inte tydligt hur mycket dessa personer blev påverkade av vad som hände globalt under den tiden av historien? 


   
Citera
Ämnesstartare

Jag gillar nog Nixon mer än Kennedy faktiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gör det dom till kommunister? För att båda två blev av med sina poster när de var i konflikt med kommunister? Kennedy försökte ju snarare skapa fred med Sovjet innan han blev skjuten. Sen blev ju inte Nixon av med sin presidentpost utan han avgick frivilligt efter att watergate skandalen blivit offentlig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förövrigt föredrar jag Kennedy långt framför Nixon. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nixon är raka motsatsen till kommunism


   
SvaraCitera

Sluta säga att alla är kommunister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. sluta trolla.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnSnubbe:
Hur gör det dom till kommunister? För att båda två blev av med sina poster när de var i konflikt med kommunister? Kennedy försökte ju snarare skapa fred med Sovjet innan han blev skjuten. Sen blev ju inte Nixon av med sin presidentpost utan han avgick frivilligt efter att watergate skandalen blivit offentlig. 

Jag håller med dig. Jag sa inte att Nixon var en kommunist, utan att om man tittar på hans faktisk politk, vart pengarna gick osv så var han sjukt progressiv lätt sagt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Jag håller med dig. Jag sa inte att Nixon var en kommunist, utan att om man tittar på hans faktisk politk, vart pengarna gick osv så var han sjukt progressiv lätt sagt. 

Han var kanske den sista liberala (i amerikansk mening) presidenten men kommunist? Not så jävla mycket.


   
SvaraCitera