Aviseringar
Rensa alla

Är jävligt nära att ge upp helt!!!!


Ämnesstartare

Jag är en 16 år gammal kille som anser mig vara relativ normal fast jag har diagnoserna lätt Asperger,ADD och bipolär sjukdom. På grund av mina problem med att hantera intryck och stress har jag gått i aspergerklasser sen jag gick i sjuan. Jag har arbetat bort det mesta av mina sociala svårigheter och jag har inga direkta "specialintressen". Tills i mars i år umgicks jag helst bara med min familj och min vän som jag träffade i min högstadieskola. Men så ville jag helt plötsligt skaffa vänner och kanske än flickvän. Problemet är att jag går i en asperger klass där alla andra är totalt upptagna av sina meningslösa intressen.Det är nästan omöjligt att ha ett samtal med någon av dem fast de är ganska trevliga! Nu har jag varit mer eller mindre deprimerad sedan sportlovet. Jag mår dåligt av tanken på att jag är socialt isolerad och vet inte var jag ska skaffa nya vänner då de flesta aspergerpersoner är så tråååååååååkiga. Jag vill veta var jag kan skaffa nya vänner utanför skolan. För blir det inte bättre snart så väljer jag nog hellre att begå självmord.[sad]


   
Citera

Börja på nån sport eller så? 🙂


   
SvaraCitera

Kanake finns fritidsgård eller liknande på din ort, häng där då.


   
SvaraCitera

Ge dig ut i världen och upptäck! eller nått...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte ge mig ut i världen innan jag fyllt 18. Har tänkt tanken med det är i nuläget omöjligt. Angående sport så avskyr jag idrott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå på sommarkollon, konserter, festivaler och lite så. Ut och träffa folk, bara 🙂


   
SvaraCitera
zIGGE

vidde7:

Kan inte ge mig ut i världen innan jag fyllt 18. Har tänkt tanken med det är i nuläget omöjligt.

[tard] sådana tankar som begränsar dig

vidde7:

Angående sport så avskyr jag idrott.

det samma som jag skrev innan. ge det en chans - ta initiativ, eller du kommer fortsätta att avskyr det för att du "tror" det är trist.


   
SvaraCitera

Hade samma problem ett bra tag. (Kan hålla med dig, AS människor är ofta väldigt tråkiga, dock trevliga) Fritidsgårdar osv som andra har föreslagit är det enda jag kan säga. När du är 18, gå ut på krogen.

Finns inte så mycket annat att göra. Men hade som sagt samma problem men idag har jag ett relativt stort umgänge.

Ett annat tips är att ta kontakt med LSS. Få en kontaktperson eller en ledsagare (Låter värre än det är, har både varianterna och älskar mina personer)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du deprimerad eller känner du dig bara deprimerad?


   
SvaraCitera

Kan du inte fundera lite på vad du älskar att göra? det kanske blir ditt special intresse då [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b_sidor:

Är du deprimerad eller känner du dig bara deprimerad?

Jag är deprimerad från och till. Idag och igår var det fruktansvärt medan det var bra i förrgår. Det går upp och ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vidde7:

Jag är deprimerad från och till. Idag och igår var det fruktansvärt medan det var bra i förrgår. Det går upp och ner.

Okej. Jag menade mer om du fått en diagnos eller så. Men det behöver man ju inte.
Om du fastnar i att känna dig deprimerad osv ska du tvinga dig själv att göra saker som du tycker är tråkiga men som du faktiskt mår bra av. tex ut o springa. Om du inte gör någon "aktivitet" är det lätt att fastna i för länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller på att få diagnosen bipolär och det där med att springa kan vara en bra idé.


   
SvaraCitera