Aviseringar
Rensa alla

Är jävligt trött och arg.


Ämnesstartare

Fråga: Hur kan vi få gymnasier att sluta kämpa om elever med laptops, resor och status som svärd?

De jag har pratat med försvarar detta med att gymnasier inte skulle få några elever om de inte utmanade med vapen inom samma kategori.

Jag betvivlar detta. Finns det inga vettiga där ute som skulle välja den skola som har bäst lärare, lokaler och undervisning övh? Jag menar är folk verkligen så dåliga i allmänhet att de hellre väljer en ny laptop? Var på en skola som hade superengagerade lärare som det verkligen lös om, undervisningen verkade utmanande och intressant, skolan var väldigt fin osv. Skulle helt klart valt den över den jag går på nu.

Hur är din skolas inställning till marknadsföring? För min är den verkligen allt. Att skapa en viss stämning och status går till och med ut över oss elever på det sättet att rektorn kan stå och prata om hur bra vår skola är fast alla med något vett i huvudet (kanske 5 på 200 elever i aulan) vet att vi endast kanske är lite bättre än average. Hela grejen är sjukt obehaglig, man får seriöst rysningar. Kan likna det vid en sekt, man vet att ledaren är hjärntvättad och försöker hjärntvätta de andra så att de skall ut och tala om för andra hur framgångsrik och bra skolan är så att de skall komma till hösten och bli lika hjärntvättade osv.

Har varit med om detta idag med tanke på att det är första dagen och rektorn skall hålla sitt jävligt obehagliga tal om alla fördelar med skolan och komma med "charmiga skämt" som skall få oss att skratta och slappna av under hjärntvätten.

[sad]


   
Citera

Säger bara: dagens ungdom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla utom skolorna skulle ju vinna på att man istället för flashiganprylar erbjuder en verksamhet som eleverna kommer tjäna på (bra pedagogisk undervisning mm).

så det är klart det inte kommer någon förändring, för follk i viken ålder det nu är som går ut grundskolan är inte så kritiska till verksamheten när allt kommer kring.. inte när dem ska söka iaf

Och varför skulle politiker stötta något som skulle kunna resultera i en kostnad det är läskiga grejer.


   
SvaraCitera

Jag valde min skola för att den var bra [blush]

Dock har den jäkligt låga intagningspoäng, det är en kommunal skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Kan likna det vid en sekt

[crazy]
EDIT: †


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Kan likna det vid en sekt, man vet att ledaren är hjärntvättad och försöker hjärntvätta

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Dear Madame:

Hur kan vi få gymnasier att sluta kämpa om elever med laptops

Funkade på mig.... Eller näe, jag valde skolan först och främst för att den låg nära (kommunal) och hade hyfsat rykte (blev positivt överraskad). Sen såg jag att man fick en dator och då kände jag mig ännu säkrare i valet.

Det var förövrigt bara NV- och TE-eleverna som fick datorer, jag är jävligt nöjd med de lärare vi hade i NV-programmet, matteläraren var dålig i början med förbättrade sig väldigt snabbt efter kritik och de tog till sig kritik rent generellt. TE-lärarna verkade dock vara lol, haft typ två av dem, ville ta livet av mig.

Annars lockar skolan till sig medie-, estet- och musikelever genom samarbete med nybyggt kulturhus, mediecenter med massa coola grejer, de berättar om resor som språkelever gjort och så har dem bred idrottsprofil som lockar till sig elever utanför kommunen. Och jag tycker att det bara ger en rättvis bild av skolan.

Annars brukade vår f.d rektor också hålla såna tal, men han brukade säga att det är vi elever som gör skolan, att han älskar oss elever och att skolan är bra för att vi elever är bra... Typ. Tråkigt att han slutade precis innan vi skulle ta studenten, hade varit kul att få höra hans tal [party]

</wall of text>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är också jävligt trött och arg!

Fast inte av samma anledningar [blush]


   
SvaraCitera

jag säger bara allt är friskolornas fel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jag säger bara allt är friskolornas fel!

Bögarnas fel!


   
SvaraCitera

Floppsen:

Bögarnas fel!

nej du är bara frälst av henrik dorsin men snart så kommer du se att jag har rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej du är bara frälst av henrik dorsin men snart så kommer du se att jag har rätt!

Alltid vetat det är bögarnas fel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

/care, vill folk låta sig köpas så visst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, lite överdrivet kanske. Skulle dock bli ganska nöjd om jag fick en macbook från min skola. Inga problem, - bara kul att använda i undervisningen.

Men om resten av skolans idéer är värdelösa, så kan det lika gärna kvitta. Då borde man ned pengar på själva utbildningen istället.


   
SvaraCitera