Aviseringar
Rensa alla

Är jag deprimerad?


Ämnesstartare

Ja som titeln säger, är jag deprimerad? Jag har kännt mig deprimerad i ungefär fem månader nu och jag är lite osäker och undrar om jag är deprimerad.
Här är symptomerna som jag har kollat upp.

Nedstämdhet - Ja varje dag
Nedsatt intresse och glädje - Ja varje dag
Viktändring (minst 5 % ökad eller minskad vikt per månad)- Jag har minskat och jag vägrar äta.
Sömnstörning - Inte direkt
Motorisk oro eller hämning - Motoriska oro = Ja
Svaghetskänsla eller brist på energi - Ja
En känsla av att vara värdelös eller skuldkänslor- Ja
Minskad koncentrations-, tankeförmåga eller obeslutsamhet- På ett ungefär
Återkommande tankar på döden eller självmord- Ja, jag har oftast behov av att skada mig själv.

En annan sak jag skulle lägga till var att jag har smärtor i kroppen och det har jag haft sedan fem månader sen. Jag har blir även lätt agressiv och det har jag varit under den senaste tiden.

Ledsen för att ändringar, jag koncentrerade mig inte på stavningen.


   
Citera

Ja, det verkar onekligen så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ja, det verkar onekligen så.

Ow, det var inte så trevligt.


   
SvaraCitera

Titta på den här bilden så känns det säkert bättre[cute]
Image


   
SvaraCitera

Spela roll om du är deprimerad eller inte, - du mår som du mår eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Titta på den här bilden så känns det säkert bättre

var du seriös? Det gjorde mig inte gladare.


   
SvaraCitera

WishCookie:

var du seriös? Det gjorde mig inte gladare.

[sad]


   
SvaraCitera

alltså det viktiga är väll ändå om du tänker igenom vad och hur du kan förändra din nuvarande situation om du inte trivs i den. Om du är diagnostiserad eller ej kommer varken underlätta eller försvåra den biten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

alltså det viktiga är väll ändå om du tänker igenom vad och hur du kan förändra din nuvarande situation om du inte trivs i den. Om du är diagnostiserad eller ej kommer varken underlätta eller försvåra den biten.

Alltså, det det är komplicerat. Mina problem som jag har nu kommer inte att ändras hur mycket jag än försöker, jag har försökt. Jag har fler än bara ett stjäl till min ''depression'' och dom vill jag inte ta itu med eftersom att jag ändå inte är värd att må bra ändå så.


   
SvaraCitera

WishCookie:

och dom vill jag inte ta itu med eftersom att jag ändå inte är värd att må bra ändå så.

då äre ju bara att finna dig i din situation och leva med det.


   
SvaraCitera

kebu12:

Titta på den här bilden så känns det säkert bättre

Fy atsicken va mysigt!

WishCookie:

jag har oftast behov av att skada mig själv.

Varningslampa? Sök hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sn34kym3:

Varningslampa? Sök hjälp.

Varför ska jag söka hjälp? Dom kan ändå inte hjälpa till med något än att göra det värre. :S


   
SvaraCitera

WishCookie:

Dom kan ändå inte hjälpa till med något än att göra det värre. :S

Hur kommer de sig? prövat? sitter dom och snackar skit rakt upp i fejan på dig?[confused]

WishCookie:

Varför ska jag söka hjälp?

Gillar du att vara dep? Själv så tycker jag att det är lite dystert.


   
SvaraCitera

Är du deprimerad? Ja, det verkar så. Är jag deprimerad? Svar ja, och jag tänker vänta på bättre tider.. tiden läker verkligen alla sår. Tror jag.


   
SvaraCitera

WishCookie:

Jag har kännt mig deprimerad

Antagligen är du det men du verkar ju ha kommit på det själv redan. Så nu återstår att göra något åt det, såvida du inte vill vara deprimerad. Antingen sök proffshjälp (som, tro det eller ej, KAN hjälpa) eller bearbeta dina problem själv eller med en nära vän eller liknande.

WishCookie:

inte är värd att må bra ändå så.

Vad skulle göra dig mindre värd? Ryck upp dig, du är värd lycka [smile]


   
SvaraCitera