Aviseringar
Rensa alla

Är jag deprimerad?


Förresten:

WishCookie:

kebu12

WishCookie:

seriös

HAHA [bigcheers]


   
SvaraCitera

Vet du varför du känner såhär? Isånafall borde du försöka ta tag i problemen så du får må bra igen innan något händer. Du kanske behöver få prata ut om något? Ta hjälp av en vän eller gå till BUP eller något liknande.

Hoppas du får den hjälp du behöver, det är du värd!


   
SvaraCitera

WishCookie:

var du seriös? Det gjorde mig inte gladare.

^Detta gjorde det klart för mig:

Du är deprimerad.


   
SvaraCitera

kebu12:

Titta på den här bilden

[love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sorry, har varit borta ;/

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner liksom inte för att söka hjälp eftersom att mina problem kommer ändå att ta över igen. Huvudproblemet kan jag inte ta itu med eftersom att det är komplicerat svårt och dom andra problmenen runt huvudproblemen är otroligt många. Jag känner liksom att jag inte har orken att göra något åt det eftersom att det känns så svårt, nästan omöjligt.


   
SvaraCitera

Finns bara en sak du kan göra, ring till din vårdcentral och boka en tid med en läkare. Berätta i telefon hur du mår och att det är en misstänkt depression det handlar om. Det fick jag göra. Hjälpen finns! Jag gick till läkaren i januari efter att ha mått så som du beskriver i 3 månader, jag fick hjälp direkt med psykologkontakt.

Sen ska du också veta att när man är deprimerad så känns alla motgångar tio gånger större än vad de egentligen är. Idag står jag och undrar hur i helvete jag kunde bli så deppig över saker som jag idag anser är småsaker.

Hur mycket kan det egentligen skada dig, ett enda läkarbesök?


   
SvaraCitera

WishCookie:

Är jag deprimerad?

WishCookie:

ag har kännt mig deprimerad i ungefär fem månader

there you go[party] känner du dig deprimerad behöver du ju inget test för att bekräfta det[crazy]


   
SvaraCitera