Aviseringar
Rensa alla

Är jag ensam om det?


zercko
Ämnesstartare

Ska berätta lite kort om min situation.
Jag vill inte få någonting ifrån någon. Jag vill inte att någon som hellst läger ut pengar på mig och jag vill inte få några gåvor. Den senaste tiden så har det både varit jul, min födelsedag och andra tillfällen att fira. Men folk värkar inte förstå grejen med att jag inte vill att dom ger mig någonting. Jag antar väll att dom tror att jag bara är ödmjuk eller något, men det ä r jag långt ifrån. Jag säger att jag blir rent av arg när dom ständigt ger mig grejer. Speciellt mina föräldrar som har blivit extra petiga med att göra just tvärtemot det som jag säger.
Ärligt talat så skulle jag hellre vilja att dom brände upp pengarna än att lägga ut dom på mig. Elden skulle ha uppskattat dom mer än jag.
Jag överdriver inte det som jag skriver, utan det är såhär som jag ser det men berättar jag det här för någon så förstår dom mig inte.
Är jag verkligen ensam om det här, eller bara efterbliven?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är väl ödmjukt. Eller otacksamt.


   
SvaraCitera

känner också så. vill inte ha saker och pengar. vad ska jag ha det till??


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

zercko:

Är jag verkligen ensam om det här, eller bara efterbliven?

Det ena utesluter väl inte det andra?


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

ennie_:

känner också så. vill inte ha saker och pengar. vad ska jag ha det till??

Exakt!?


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

isola:

Det är väl ödmjukt. Eller otacksamt.

Jag känner bara att det finns SÅ många andra som skulle kunna få större glädje utav det


   
SvaraCitera

zercko:

ag känner bara att det finns SÅ många andra som skulle kunna få större glädje utav det

Ta pengarna och ge dem till hjälporganisationer då


   
SvaraCitera

Jag är likadan, i likadan situation ungefär.. Bortskämd som fan, even though jag tydligt gör klart för dem att jag klarar mig utan köper de åt mig eller för över pengar till mitt konto.. [sad]


   
SvaraCitera

kommer från en fattig familj, lever ett rätt fattigt liv just nu. skulle aldrig tacka nej till pengar eller presenter!


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

S3ON:

Jag är likadan, i likadan situation ungefär.. Bortskämd som fan, even though jag tydligt gör klart för dem att jag klarar mig utan köper de åt mig eller för över pengar till mitt konto..

jamen precis! Ständigt med pengar och nya grejer. Jag klarar mig bra utan dom. Det visar väll bara att jag är tacksam över det jag redan har?


   
SvaraCitera

Människorna som ger dig gåvor blir antagligen glada/mår bra av att ge dig presenter. Kan du inte bara ta emot, tacka och sen skänka pengarna/sakerna till bättre behövande?


   
SvaraCitera

zercko:

Det visar väll bara att jag är tacksam över det jag redan har?

Absolut.. Men du är ju åtminstone inte myndig än, så lite makes it sense ändå.. Jag är 20+... [sad]


   
SvaraCitera

Hej hå! Vilka bekymmer man kan ha som KSMB hade uttryckt det.


   
SvaraCitera

Var tacksam(ma)! Eller anslut dig (er) till arbetarklassen!


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera