Aviseringar
Rensa alla

Är jag för tjock ? 15 årig tjej .


time
 time

matilda95s:

38/40

Jag har också storlek 38/40 och jag är i princip på gränsen till undervikt. Du har ett BMI på runt 23 vilket fortfarande är hälsosamt. Vill du ändå gå ner i vikt, så tror jag att det bästa är att du tar kontakt med en dietist eller liknande som kan hjälpa dig nå ett mål via sunda levnadsvanor, så det inte övergår i svält eller liknande.


   
SvaraCitera

frukt kan du börja med (vet ej om du äter det redan) men byt ut saker mot frukt(och grönsaker)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

kanske inte tjock, men du skulle säkert må bättre både psykiskt och fysiskt om du gick ner några kilon

tror också det faktiskt men jag tycker att det är svårt .
Jag blir frustrerad när man har varit ute och gått i ca 30 min varje dag i 1 ½ vecka utan resultat , vågen hamnar på samma siffror hela tiden .
tips på hur man kan gå ner i vikt snabbt ?


   
SvaraCitera

matilda95s:

ror också det faktiskt men jag tycker att det är svårt .
Jag blir frustrerad när man har varit ute och gått i ca 30 min varje dag i 1 ½ vecka utan resultat , vågen hamnar på samma siffror hela tiden .
tips på hur man kan gå ner i vikt snabbt ?

hade kunnat förklara vad du gör för fel och hur du skulle kunna göra för att gå ner i vikt, men jag skulle nog bli bannad då eftersom vissa moderatorer inte kan skilja på att diskutera bantningsmetoder och pro-ana[smile] så jag avstår[smile]


   
SvaraCitera

farbror gugge:

hade kunnat förklara vad du gör för fel och hur du skulle kunna göra för att gå ner i vikt, men jag skulle nog bli bannad då eftersom vissa moderatorer inte kan skilja på att diskutera bantningsmetoder och pro-ana[smile]

[cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry] sluta break my heart!!!


   
SvaraCitera

isola:

[cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry] sluta break my heart!!!

vad : S


   
SvaraCitera

men suck. hur många sådana här trådar skapas inte varje år? "är jag för tjooooooock? uäääh?"


   
SvaraCitera

farbror gugge:

vad : S

[sad] orkannte. Du är Nintendos bff när du är på detta humör! [mad]


   
SvaraCitera

Motionera, det räcker inte med 1 ½ vecka. Ät normalt men nyttigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips , ska verkligen lyssna på dom ! 😀


   
SvaraCitera

matilda95s:

varit ute och gått i ca 30 min varje dag i 1 ½ vecka utan

att gå är inte ansträngande på något sätt, om duvill vill få resultat från att gå 30 min måste du nog vara 100 pannor.
1½ vecka är inget heller! [sad] träning är ej något man gör, utan hur man lever


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

storlek 38/40 och jag är i princip på gränsen till undervikt.

Du måste ha fel storlek på dig eller vara väldigt l¨ång [tard]


   
SvaraCitera

matilda95s:

Jag är ca . 170 cm , väger runt 68 kg

Nej du är inte tjock.

matilda95s:

Nästan alla tjejerna i min klass är smala och fina

Sluta jämföra dig med andra, de har antagligen massor andra saker som de hatar med sina kroppar.

Om du vill gå ner i vikt är det bara till att börja motionera och äta hälsosamt och det ska vara för din egen skull för att må bra, inte för någon annans.


   
SvaraCitera
time
 time

Emulbitt:

Du måste ha fel storlek på dig eller vara väldigt l¨ång

Nä, eller så är H&Ms storlek 38 väldigt liten. Jag tycker de sitter bra, men så ogillar jag när det blir för tight, så jag vet inte. Särskilt lång är jag inte heller, vandrar stadigt på mina 166 centimeter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emulbitt:

Sluta jämföra dig med andra, de har antagligen massor andra saker som de hatar med sina kroppar.

Det kan va lätt att säga , har försökt det så många gånger , men det är inte så lätt när dom smalaste tjejerna i klassen säger att dom är tjocka .
Det är kanske bara som jag uppfattar mig själv , men ibland känner jag mig jättestor , jättetjock och onormal .
Jag är kanske inte så stor som jag tror egentligen ?


   
SvaraCitera