Aviseringar
Rensa alla

Är jag gravid?


Ämnesstartare

Tja.
Är en tjej på tretton år som igår fick min första mens (tror jag?).
Jag hade iallafall brunröda fläckar i trosan när jag vaknade och gick på toa.
Hade typ "sex" för två veckor sen. Han hade ingen kondom men det varade inte länge, och hela kuken var inte ens inne, tror knappast han fick sperma, men ändå.

Hade dock jätteont i huvudet natten innan jag märkte att jag hade brunröda fläckar i trosan, och jag kräktes (fast jag kräks nästan alltid när jag har ont i huvudet).

Med tanke på att jag aldrig har haft mens innan så är jag helt såhär, alltså. jag har ju aldrig haft det, så jag vet inte hur det är. Och med tanke på att jag hade "sex" så är jag orolig. ._.


   
Citera
Ämnesstartare

Läste nånting om "nidblödning", stod typ att man inte blöder så mycket då, och jag har bara blött en gång..


   
SvaraCitera

det är nog mens. grattis nu är du kvinna


   
SvaraCitera

astronaut:

typ "sex"

vad är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det är nog mens. grattis nu är du kvinna

heh, okej. tack? :]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men eftersom att kuken inte var inne helt så du bara halvt befruktad så du kommer bara att föda en dvärg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

vad är det?

va, nej asså, halva var inne, fast sen så liksom.
HAHA, jag vet inte. vi ville inte mer. O.o


   
SvaraCitera

astronaut:

va, nej asså, halva var inne, fast sen så liksom.
HAHA, jag vet inte. vi ville inte mer. O.o

aha okej. men då blir det en dvärg, grattis [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

aha okej. men då blir det en dvärg, grattis

HAHA, tack. ;D


   
SvaraCitera

Ägglossning brukar ske två veckor innan mens, alltså hade du troligtvis ägglossning när du hade sex med denna kille. Det finns då en risk att du är gravid. Gå och testa dig på ungdomsmottagningen för säkerhetsskull.


   
SvaraCitera

Nej, du är nog antagligen inte gravid. Det är nog bara mens. [y]


   
SvaraCitera

stereo total:

Nej, du är nog antagligen inte gravid. Det är nog bara mens. [y]

Lies! Lies! [no-no] Det ska vara:

"Tja, du kan nog vara gravid. Fast det kan också vara mens. [y] Gå och testa dig."


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Lies! Lies! [no-no] Det ska vara:

"Tja, du kan nog vara gravid. Fast det kan också vara mens. [y] Gå och testa dig."

Hon måste ju ändå vänta en månad innan hon kan testa sig. Tills dess har hon nog märkt om det är mens eller ej. Och då skadar det ju inte om hon är lugn en månad. [y][y][y]


   
SvaraCitera

stereo total:

Hon måste ju ändå vänta en månad innan hon kan testa sig. Tills dess har hon nog märkt om det är mens eller ej. Och då skadar det ju inte om hon är lugn en månad. [y][y][y]

Better safe than sorry. [sad] Men å andra sidan. Tror nog hon kan ta det lugnt. Man kan ju abortera. [smile]


   
SvaraCitera

tror man märker om man fått mens el inte...


   
SvaraCitera