Aviseringar
Rensa alla

Är jag gravid?


Ämnesstartare

För ungefär en vecka sen så hade jag och min pojkvän sex. Efter det så har jag känt mig väldigt konstig. 

Det började för några dagar sen med att jag var kissnödig, hela tiden. Gick på toa varannan kvart ungefär, jättekonstigt! Sen har jag mått illa lite till och från och har även fått ömma bröst. Har också haft riktiga humörsvängningar.

Och nu vaknade jag upp (klockan tre på natten) av att jag var helt kallsvettig och kissnödig. När jag väl kom in på toan och hade kissat så började mitt huvud dunka, hörde ingenting förutom som ett slags pipljud, mådde riktigt illa och det kändes som att jag skulle spy. Jag tänkte resa mig upp och kasta vatten i ansiktet för att se om jag skulle må bättre. Men när jag väl gjorde det så märker jag hur det blir svart lite till och från och jag känner mig helt snurrig. Jag tänkte att jag behövde lägga mig ner så jag la mig ner i badkaret och här ligger jag nu alldeles ovetande om vad som pågår.


   
Citera

Standard svar på dessa trådar, vill du veta? Gör ett grav test svårare än så är det inte. Vi har inte den blekaste om du är gravid eller inte. 


   
SvaraCitera

Gå och gör ett gravid test.


   
SvaraCitera

Japp


   
SvaraCitera

Oftast brukar det ta ett tag innan biverkningarna visar sig, dvs mer än en vecka. Nåväl, gör för säkerhets skull ett gravtest! Förslagsvis gratis hos umo 


   
SvaraCitera

019linnea:
Oftast brukar det ta ett tag innan biverkningarna visar sig, dvs mer än en vecka. Nåväl, gör för säkerhets skull ett gravtest! Förslagsvis gratis hos umo 

Annars kan hon glida ner till närmsta matbutik och köpa ett test för typ en hundring max. Få svar redan ikväll. 


   
SvaraCitera

Beauxgoris:

Annars kan hon glida ner till närmsta matbutik och köpa ett test för typ en hundring max. Få svar redan ikväll. 

Ett graviditetstest visar oftast rätt svar efter ca 3 veckor har jag för mig.. så förstår inte varför det skulle vara särskilt bråttom genom den aspekten. För det andra var det bara ett förslag om man kanske vill spara pengar och samtidigt prata med någon, alltså inget tvång från min sida. Självklart hennes egna val i slutändan och ingen annans.


   
SvaraCitera

Det har ju varit lite varmare de senaste dagarna också.. Man dricker mer => man måste gå på toa oftare.. 

Jag vaknade mitt i natten och var yr pga värmen.. 

Men gör ett graviditetstest.. ! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FrustreradLurifax:
Det har ju varit lite varmare de senaste dagarna också.. Man dricker mer => man måste gå på toa oftare.. 

Jag vaknade mitt i natten och var yr pga värmen.. 

Men gör ett graviditetstest.. ! 

Det verkade va samma sak för mig, gjorde nyss graviditetstest och det visade negativt!


   
SvaraCitera