Aviseringar
Rensa alla

Är jag i puberten?


Ämnesstartare

Hej hej jag är en kille på 14 år som undrar om jag är i puberten och om jag kommer växa så mkt mer, jag är väldigt kort. (endast 155 cm) Jag har fått hår på snoppen o så men jag har inte fått mörkare röst eller nåt sånt, jag är mest orolig för min längd. Så det jag försöker säga/fråga är , är jag i puberteten och kommer jag bli längre? Min mamma är 1,67 och min farsa 1,76, jag har en bror på 1,83, han är 19. Dom flesta männen i min släkt är under 1,80. Om ni tror jag kommer växa mer, var snäll och säg/gissa hur lång jag kommer bli. [smile][smile][smile] HJÄLP HJÄLP[bigsmile][bigsmile] o borde jag ta sånna där hormon piller elr nåt? min bror säger att jag ska äta gröt o sova mkt!

EDIT: Har fan en syrra på 12 år som nästan är längre än mig.


   
Citera
Ämnesetiketter

Anonymous12:

är jag i puberteten och kommer jag bli längre?

Nej, Nej

Anonymous12:

gissa hur lång jag kommer bl

När du blir äldre kommer ryggkotorna pressas ihop så du kanske blir 5cm kortare, alltså 150cm.


   
SvaraCitera
Sonya

Jag tror att du kommer växa mycket mer. Jag har typ slutat växa nu eller snart, men man slutar slutar väl växa när man är typ 19 elr 20.


   
SvaraCitera

Anonymous12:

EDIT: Har fan en syrra på 12 år som nästan är längre än mig.

det är naturligt. tjejer går igenom puberteten tidigare än pojkar

du kommer bli mycket längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar, utom du Burrito, du kan gå och ta dig i rumpan [y]


   
SvaraCitera

1,70 max.


   
SvaraCitera

Anonymous12:

Tack för alla svar, utom du Burrito, du kan gå och ta dig i rumpan

Ok[n]


   
SvaraCitera

167 + 176 = 343
342 / 2 = 171,5
171,5 + 6 = 177,5 cm 😉

Läste någonstans att man räkna ut längd så, men lite inte på mig,,, :O


   
SvaraCitera

Du är bara 14, honey. Killar brukar växa tills de är typ 18/19 ibland äldre du har minst 4 år på dig att växa till dig<3


   
SvaraCitera
Yaren

Klart du kommer bli längre, du är bara sent ute. Men jag tror inte du kommer bli "lång". Du har en pappa på strax under genomsnitt, och en genomsnittlig mamma. Du kommer kanske bli runt 175.
Finns ett par killar i min klass som har varit kortare än jag men som vuxit ikapp mig nu.


   
SvaraCitera

Minns ej när jag började växa, men kom nog inte in på puperteten förens jag var 15 har jag för mig.. Men växte på längden innan dess.. Vet om en bekant snubbe som är 155cm lång och 20år så det är ju inte omöjligt att det blir så, even though hans morsa är lika kort.. Du växer nog ska du se!


   
SvaraCitera

wiieee11:

1,70 max.

Antingen så är du dum i huvudet eller så trollar du hårt.

Men ja du kan bli ganska mycket längre, jag kom in i puberteten i slutet på femman kanske, var väl runt 170 då kanske, lite kortare möjligtvis men växte väl uppskattningsvis 20cm på några år, har dock inte växt speciellt mycket sedan åttan.


   
SvaraCitera

arvid.98:

167 + 176 = 343342 / 2 = 171,5171,5 + 6 = 177,5 cm 😉

för mig blir det (185+159)/2+6=178 cm, jag är 187 så det där stämmer inte nej.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Antingen så är du dum i huvudet eller så trollar du hårt.Men ja du kan bli ganska mycket längre, jag kom in i puberteten i slutet på femman kanske, var väl runt 170 då kanske, lite kortare möjligtvis men växte väl uppskattningsvis 20cm på några år, har dock inte växt speciellt mycket sedan åttan.

jaja haha kbry [cool]


   
SvaraCitera

wiieee11:

jaja haha kbry

aa lr hur kbry XDDxD

mvh p15


   
SvaraCitera