Aviseringar
Rensa alla

Är jag i undervikt


Ämnesstartare

Är  jag  i undervikt väger 36kilo 155Cm Lång  Och är kille och 12 år gammal?????? och vad kan hända om man är i undervikt????????


   
Citera
Ämnesetiketter

Slarva inte med käket.


   
SvaraCitera

Det låter onekligen lite. Hur äter du?


   
SvaraCitera

http://www.bmiraknare.nu/bmi-barn/

Enligt denna sida är du precis godkänd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för nåra månadersen åt jag ihjäl mig men gick inte ens upp i vikt så vet inte vad som är fel brukar äta ostbågar och snackas varjedag och en massa kött  men går inte upp i vikt


   
SvaraCitera

MohStrikeQ: för nåra månadersen åt jag ihjäl mig men gick inte ens upp i vikt så vet inte vad som är fel brukar äta ostbågar och snackas varjedag och en massa kött men går inte upp i vikt

Du är 12, du behöver inte direkt bry dig om sådant här. Jag var också liten när jag var runt din ålder. Åt en massa skit utan att gå upp något fram tills att jag var 20. Tänk inte på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket väger du  Xisco?


   
SvaraCitera

Din pubertet kan försenas om du är i undervikt. Även hudproblem, humörsvängningar, dålig energi, oförmåga att sova med mera. 

MohStrikeQ:
för nåra månadersen åt jag ihjäl mig men gick inte ens upp i vikt så vet inte vad som är fel brukar äta ostbågar och snackas varjedag och en massa kött  men går inte upp i vikt

Du får helt enkelt äta mer. Du är kanske inte van att äta mer än ditt normala så du tycker att det där (det du åt) är mycket. Testa ät kaloririkt. Jordnötter, bananer, havregrynsgröt m.m. 
Och ang om din vikt är lite till din längd är jag inte säker på men andra medlemmar kan säkerligen svara på den. Lycka till vännen


   
SvaraCitera

MohStrikeQ: Hur mycket väger du Xisco?

För mycket just nu 🙂
97kg.


   
SvaraCitera

MohStrikeQ:
Är  jag  i undervikt väger 36kilo 155Cm Lång  Och är kille och 12 år gammal?????? och vad kan hända om man är i undervikt????????

Så länge du har en kurva som går uppåt och så länge du hela tiden lägger på dig lite mellan åren gör det ingenting att du är underviktig. 


   
SvaraCitera

hahaha är lika lång som en tolvårig pojke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är i puberteten och  har haft  Dåligt sömn och mitt humör är inte kanske de bästa men min hud är känsligare än förut de räcker nån nipper så stannar nip märket  kvar i nåra dagar.Och jag är jämnt trött fast när jag ska försöka sova kan de ta timmar tills jag sover 

Och när jag vaknar har jag huvudvärk och har haft problem med halsen i typ 8 månader svårt och svälja och äta så jag försöker äta de jag kan svälja  så kan inte äta vad som helst de känns då som nåt fastnar i halsmandlarna. 

Och ibland brukar jag få näsblod typ 3-4 gånger I en dag sist de hände var för 1 månadersen typ. Kan ibland känna mig  spyfärdig fast kräks inte.

Har besökt doktorn typ 3 gånger. Och doktorn säger att jag  inte är i undervikt  och att jag har brist på Vitamin-D

Sist jag besökte doktorn var 2 månadersen och doktorn gjorde inte så mycket heller än att han sa villa upp dig.

men har svårt och sitta ner 

Ska jag besöka doktorn again eller?


   
SvaraCitera

är du orolig över din kropp ärdet väl bra att prata om det med nån, men tror inte det är nån fara alls sålänge du äter dig mätt ordentligt och försöker äta frukt och grönsaker varje dag så du inte får nån bristsjukdom. Har doktorn tagit blodprov? där kan de se om du saknarnåt. saknar du inget viktigt ämne i kroppen är det bara att äta bra mat och försöka tänka på annat 🙂


   
SvaraCitera

Ledsen

Ät! Lätt för mig att säga kanske, vet hur jobbigt det kan vara när man inte alls är hungrig. Du kan börja också ta någon promenad då och då så du kanske blir lite hungrigare. Även tröttare så du sover lite bättre. Fy fan, jag hoppas verkligen du blir bättre

MohStrikeQ:
jag är i puberteten och  har haft  Dåligt sömn och mitt humör är inte kanske de bästa men min hud är känsligare än förut de räcker nån nipper så stannar nip märket  kvar i nåra dagar.Och jag är jämnt trött fast när jag ska försöka sova kan de ta timmar tills jag sover 

Och när jag vaknar har jag huvudvärk och har haft problem med halsen i typ 8 månader svårt och svälja och äta så jag försöker äta de jag kan svälja  så kan inte äta vad som helst de känns då som nåt fastnar i halsmandlarna. 

Och ibland brukar jag få näsblod typ 3-4 gånger I en dag sist de hände var för 1 månadersen typ. Kan ibland känna mig  spyfärdig fast kräks inte.

Har besökt doktorn typ 3 gånger. Och doktorn säger att jag  inte är i undervikt  och att jag har brist på Vitamin-D

Sist jag besökte doktorn var 2 månadersen och doktorn gjorde inte så mycket heller än att han sa villa upp dig.

men har svårt och sitta ner 

Ska jag besöka doktorn again eller?


   
SvaraCitera

Det borde lösa sig automagiskt under pubertetens gång i fall du äter bra och inte slöar allt för mycket.


   
SvaraCitera