Aviseringar
Rensa alla

Är jag kär i henne eller inbillar jag mig bara?


Ämnesstartare

Det är så att jag är en kille som nu går andra året i gymnasiet och tror mig ha förälskat mig totalt i en tjej utan att ens ha pratat med henne iprincip, de hela börja alltså med att jag redan i början av gymnasiet kände att "fan hon verkar vara en rätt bra tjej för mig ändå." men hade redan flickvän så tänkte inte så mycket på det då. Sedan såg jag henne mer och mer och började på något sätt känna att de nästan kittlades i magen när vi fick ögonkontakt. Hon blev finare för varje gång jag såg henne på nåt sätt. Nu 1 år senare så är jag sen ca 1-2 månader sen singel och har då börjat kollat in den här tjejen mer igen.

Tyckte hon såg väldigt oskyldigt fin ut förut med hennes långa vackra ben, långa fina ljusbruna hår och hennes fina leende, men ju mer jag kollar på henne och ju mer vi får ögonkontakt så är det som att en del av mig säger "Ni är perfekta tillsamans" och den andra säger "Nej hon är för bra för dig"

Det är som att varje gång jag ser henne så blir jag kär. De är något i mig som säger att det är tjejen i mitt liv och att jag verkligen måste gå fram och prata med henne men jag känner mig värdelös. Det har gått så långt att jag skolkat från skolan vissa dagar då jag känt mig nedstämd av att tänka på henne och varje helg är jag så sjukt orolig att hon är med någon annan kille etc.

Hon är verkligen helt perfekt, iaf för mig. Jag hatar verkligen att se andra fina tjejer för då påminns jag av att hon är ännu bättre än dem. Nu på senare tid så blir det att jag jämför mig med andra killars utseende, jag känner hela tiden en press att jag också måste vara perfekt eftersom att hon är det.

Vi har knappt pratat, bara lite grann men ändå känner jag så här. Är jag kär egentligen? Saknar jag närhet eller vad är det som gör att jag tänker på det här sättet?


   
Citera

nej du inbillar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
nej du inbillar dig

vad i texten jag skrev får dig att anta det då? för jag vet inte ens själv hur jag känner...


   
SvaraCitera

du känner ju inte ens henne

tjooooo:

vad i texten jag skrev får dig att anta det då? för jag vet inte ens själv hur jag känner...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:
du känner ju inte ens henne

aa okej då.. men varför inbillar jag mig då, hahah hur fan ska du veta men asså ha du nå tankar kanske varför. typ att jag precis gjort slut med tjejen eller nåt


   
SvaraCitera
Lounge

Du vill väll bara K Nulla


   
SvaraCitera

Det låter mer som att du är fysiskt attraherad av henne 


   
SvaraCitera

Om du själv inte vet, hur ska vi veta det?...


   
SvaraCitera

Jadu,. det är nog bara du som kan avgöra det.


   
SvaraCitera
time
 time

Du är väl uppenbarligen fysiskt attraherad av henne och kär i din fantasi om henne, men det är omöjligt att vara kär (på riktigt) i en person man inte ens utbytt ett ord med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Du är väl uppenbarligen fysiskt attraherad av henne och kär i din fantasi om henne, men det är omöjligt att vara kär (på riktigt) i en person man inte ens utbytt ett ord med. 

Ja alltså sen tjejen gjorde slut har jag tänkt ofta hur de hade varit med en annan tjej och har väll ibland fantiserat ihop en historia för mig själv hur fantastisk den här tjejen är utan några egentliga "bevis" för det.


   
SvaraCitera

tjooooo:

Ja alltså sen tjejen gjorde slut har jag tänkt ofta hur de hade varit med en annan tjej och har väll ibland fantiserat ihop en historia för mig själv hur fantastisk den här tjejen är utan några egentliga "bevis" för det.

Kärlek handlar om personkemi imo, det går inte utan att känna den andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

Kärlek handlar om personkemi imo, det går inte utan att känna den andra

Ja men de är ju så det är också, kanske jag är "kär" i hennes utseende samtidigt som jag på något sätt skapat en bild i mitt huvud att jag vet hur hon är som person eller något..


   
SvaraCitera

Killen, du är gaaalet kär, dock vet du inte om hon är något att bygga din framtid på. Så sluta klanka ner dig själv och sätta henne på en piedestal. Börja ta kontakt, via facebook, om ni har det, alltid bra första grej. (Kan erkänna att vi tjejer alltid tkr det är rätt sött med killar som är kära i oss oavsett om vi tkr de är snygg eller ej) 🙂
För vem vet, hon kan bli upptagen närsom, och du har inte ens fått en chans? Den känslan vore väl inte alltför trevlig?
Så kör på!!!! Jag tror på dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

carolinesmile:
Killen, du är gaaalet kär, dock vet du inte om hon är något att bygga din framtid på. Så sluta klanka ner dig själv och sätta henne på en piedestal. Börja ta kontakt, via facebook, om ni har det, alltid bra första grej. (Kan erkänna att vi tjejer alltid tkr det är rätt sött med killar som är kära i oss oavsett om vi tkr de är snygg eller ej) 🙂
För vem vet, hon kan bli upptagen närsom, och du har inte ens fått en chans? Den känslan vore väl inte alltför trevlig?
Så kör på!!!! Jag tror på dig!

Inte för att vara så självgod lixom men jag har ju faktiskt blivit erbjuden att modella tidigare så jag är egentligen inte speciellt osäker på mig själv gällande mitt utseende, men den här tjejen är verkligen specielL och jag blir verkligen nervös när jag ser henne. Men jag måste försöka!


   
SvaraCitera