Aviseringar
Rensa alla

Är jag LAT? Orkar knappt gå upp ur sängen på morgonen


Ämnesstartare

Det här är ett stort probem för mig. Vaknar alltid i sista stund innan jag ska till mina lektioner. Även fast solen skiner varje dag så har jag svårt att gå upp i tid. Jag ser till att alltid sova minst 7 timmar men det hjälper inte.

Det börjar bli ett stressmoment att jag går upp ur sängen 15 minuter innan jag ska iväg. Vad ska jag göra? Behöver ENERGI.

Kan det vara brist på protein(?) Är vegetarian..


   
Citera

XTYLE:

Kan det vara brist på protein(?) Är vegetarian..

Nej, du lär inte ha en brist på protein då det i princip är omöjligt att skaffa sig.

Vitamin- eller mineralbrist dok, kanske. Kolla dina blodvärden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Nej, du lär inte ha en brist på protein då det i princip är omöjligt att skaffa sig.

Vitamin- eller mineralbrist dok, kanske. Kolla dina blodvärden!

Jag äter en tablett som ska ge mig 100% eller mer av alla vitaminer och mineraler som man bör ha i sig


   
SvaraCitera

XTYLE:

Jag äter en tablett som ska ge mig 100% eller mer av alla vitaminer och mineraler som man bör ha i sig

Ja, men kroppen har svårare att tillgodogörasig vitaminer man äter i syntetisk form eftersom alla de ämnen som man behöver för att faktiskt tillgodogörasig vitaminerna inte kommer på köpet, plus att det är i en såpass koncentrerad form de kommer.

Jag säger fortfarande: kolla dina blodvärden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Jag säger fortfarande: kolla dina blodvärden.

Ok tack, ska göra det så snart jag kan.


   
SvaraCitera

Hur står det till med självdisciplinen i övrigt...? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hur står det till med självdisciplinen i övrigt...? [rolleyes]

Det är sådär. Men jag får viktiga saker gjorda. Det är så mycket i mitt huvud, kaos i min hjärna..alltid


   
SvaraCitera

XTYLE:

Det är sådär. Men jag får viktiga saker gjorda. Det är så mycket i mitt huvud, kaos i min hjärna..alltid

Känner igen mig.

Är du kvar i USA?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Känner igen mig.

Är du kvar i USA?

Det suger 🙁

Yes, jag är kvar! Ska hem till Sverige över jul, sedan återvänder jag.

Imorgon ska jag göra allt för att gå upp direkt när larmet ringer!


   
SvaraCitera

XTYLE:

Yes, jag är kvar! Ska hem till Sverige över jul, sedan återvänder jag.

Fett, är det gött? [cool]

XTYLE:

Det suger 🙁

Yes. Jag skulle t.ex. gått upp nio och börjat plugga, nu gick jag upp tio och satte mig här istället. [blush]

XTYLE:

Imorgon ska jag göra allt för att gå upp direkt när larmet ringer!

Lycka till [crazy]


   
SvaraCitera

Ja du är lat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XTYLE:

Det här är ett stort probem för mig. Vaknar alltid i sista stund innan jag ska till mina lektioner. Även fast solen skiner varje dag så har jag svårt att gå upp i tid. Jag ser till att alltid sova minst 7 timmar men det hjälper inte.

Jag lider av samma problem.


   
SvaraCitera

Det verkar uppenbarligen som att du skulle behöva sova lite mer.
Det är sjukt viktigt med att trappa ner om kvällarna.
Stänga av datorn minst två timmar innan du skall sova. Titta gärna på Tv i en timme och avsluta med att läsa lite i en bok så somnar du lättare. Ät/ drick inte kaffe sista timmarna innan sömn och håll dig helst borta från allt socker den tiden också.


   
SvaraCitera

XTYLE:

Det här är ett stort probem för mig. Vaknar alltid i sista stund innan jag ska till mina lektioner.

Gå och lägg dig tidigare.[rolleyes]
Annars så MÅSTE du bestämma dig för att gå upp. Verkligen intala dig att "Jag SKA gå upp" oavsett trötthet.


   
SvaraCitera

Jag har i hela mitt liv gått upp 30-15 minuter innan jag ska iväg, förutsatt att tiden jag ska iväg är innan typ.. 9


   
SvaraCitera