Aviseringar
Rensa alla

Är jag lesbisk?


Ämnesstartare

Ibland stiger den här känslan upp inom mig, ibland känner jag ingenting längre. Det är t o m svårt att sätta ord på det eftersom det är helt nya ord för mig.

Jag vet inte om jag är lesbisk eller bi eller ingenting. Jag har aldrig haft en pojkvän, eller kysst någon, och inte heller varit med en tjej, så jag vet inte om det är det som får mig att fundera, att jag är rädd för att bli ihop med en kille för att jag aldrig varit det tidigare. I våras kände jag mig attraherad till några killar, men jag vet inte om det berodde på att gillade dem som personer, att jag gillar deras "stil" som jag identifierade mig själv med innan jag började försöka anpassa mig till "tjejnormen".

Men nu under sommaren har jag börjat tänka mer på vad det verkligen innebär att vara tillsammans med en kille. När jag tänker på att ha sex med en kille tycker jag det verkar ganska äckligt, och framför allt inte tillfredsställande för tjejen. Såsom sexakten brukar se ut mellan killar och tjejer är helt inriktad på att killen ska få komma in i tjejen och att han ska få orgasm. Men tjejens könsorgan är egentligen klitoris. Det är vidrigt hur killen är aktiv medan tjejen bara förväntas ligga där passiv och låta honom pumpa. Det är rent sexistiskt, över huvud taget att han är ovanpå. Det är så stora bariärer man måste komma över för att en kille och tjej ska kunna ha sex med varandra och båda ha det skönt. Jag tror att det är skönare för en själv att vara tillsammans med en tjej, men jag vill inte vara tillsammans med någon för min egen skull.

Jag kommer från en starkt frireligiös kristen familj, ganska modern annars, men de (särskilt mamma) anser att vi är skapade till man och kvinna, och att typ syftet med livet är att hitta någon snäll starkt troende person, gifta sig med den, sedan ha sex och få barn (inte använda preventivmedel) osv. Så de här tankegångarna är helt främmande för dem och jag vet att de aldrig riktigt skulle acceptera att jag var tillsammans med en kille utan att gifta mig. Tidigare föraktade jag homosexualitet, jag tyckte det var viktigt att följa alla lagar i bibeln etc. att alltid vara alla till lags, inte föräldrar, men "högre makter" som lärare och så. Att de som stod över mig gillade mig. På senare tid har jag förstått att jag bara var "kristen" av uppfostran, att jag aldrig var det på riktigt.

Under våren har jag börjat hänga med många flator som jag verkligen gillar att umgås med jämfört med kompisar jag haft förut. Inte p g a deras sexuella läggning, men de har en helt annan attityd till allting. Jag har insett att jag är ganska lik många av dem, kanske ett mer pojkaktigt drag... Kanske handlar det här bara att man som tjej inte tillåts att vara som man är, osminkad, och med "killkläder", att våga vara sig själv och ta plats. Om jag inte vill anpassa mig efter någon söt dock-roll.
När jag åker tåg och går på stan osv har jag börjat gissa vilka som är lesbiska. Typ osminkade tjejer med kort hår, armmuskler, orakade ben osv, inte typiska tjejkläder, som vågar vara sig själva och göra som de vill. De är starka och självständiga och jättesexiga. Jag beundrar dem och tycker de är vackra, men jag har aldrig varit riktigt kär i någon tjej, trots att jag känner hur det bränner till inom mig ibland när jag ser någon av dem, jag blir nyfiken. Vet inte om det har å göra med någon sorts feministisk samhörighet. Men det är bara med tjejer jag inte känner jag har den här känslan. Jag tänder inte på någon av dem jag känner, de är ganska vanliga osv. Jag känner fortfarande någon sorts dragning till killar, kanske för att jag identifierar mig med dem på ett sätt - vet inte hur jag ska formulera mig.
Jag vill inte bli lesbisk av feministiska skäl. Men samtidigt har jag väldigt svårt att kunna tänka mig att vara tillsammans med en kille och gå längre än till kyssar.

Jag är rädd att om jag är lesbisk så kommer det att vara en så stor skillnad från det jag uppfostrats med, att jag kommer att "förlora en del av mig själv" och börja leva mig in i någon sorts roll. Och det är väldigt viktigt för mig att mina föräldrar respekterar mig. Jag vet att de alltid kommer att älska mig, men det skulle innebära att jag skulle vara tvungen att leva i två helt olika världar, och de skulle aldrig kunna komma in i min nya värld.

Jag vet inte om jag är mitt inne i ett lesbiskt uppvaknande, eller en frigörelseprocess från mina föräldrar, att jag bara är nyfiken och vill testa gränserna, eller att jag känner så här för att de som feminist känns problematiskt att vara tillsammans med en kille, eller p g a grupptryck från mina lesbiska kompisar, eller för att killar och tjejer har uppfostrats in i könsroller som gör att tjejen blir förtryckt om hon är tillsammans med en kille, eller för att jag egentligen tänder på killar men är rädd för att ta steget och bli tillsammans med någon.

Jag har ingen aning. Men det är jävligt jobbigt. För jag vet inte vem jag är längre. Jag är ingen, bara en massa tankar och frågor. Vad tänker ni (tjejer) som läser det här? Känner ni igen något....

/R

PS Såg Fucking Åmål för första gången idag. Jättesorglig och jättebra. Jag identifierar mig med hon som spelar Sophie i Sunes jul. På något sätt levde jag mig in i hennes känslor, sorgen. Jag kan leva mig in i det negativa, utanförskapet osv, men inte i det positiva, förälskelsen.


   
Citera

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och sluta upp med ditt feministbeteende.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och sluta umgås med lesbiska under perioden du testar killar. Tänker du att de är äckliga lär de väl tillslut bli äckliga (i ditt huvud)...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, låt oss säga att du är bi. Problem solved, du kan dejta vem som helst och du behöver inte bestämma dig i förväg vilken sort du får känslor för - som det verkar som du försöker nu.

Förövrigt identifierar jag mig med Sune i samma Julkalender. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Och sluta upp med ditt feministbeteende.

Varför det? Att en kille är feminist är en förutsättning för att jag över huvud taget ska vilja umgås med honom.

Eller anser du att det finns en motsättning mellan att vara feminist och hetero? [shake] I så fall tycker jag synd om dig.

Angelize:

Och sluta umgås med lesbiska under perioden du testar killar. Tänker du att de är äckliga lär de väl tillslut bli äckliga (i ditt huvud)...

Ska jag sluta umgås med mina vänner bara för att de råkar vara lesbiska?


   
SvaraCitera

René:

Eller anser du att det finns en motsättning mellan att vara feminist och hetero? [shake] I så fall tycker jag synd om dig.

Jag tycker bara att det här låter töntigt:

René:

Det är vidrigt hur killen är aktiv medan tjejen bara förväntas ligga där passiv och låta honom pumpa. Det är rent sexistiskt, över huvud taget att han är ovanpå.

René:

Ska jag sluta umgås med mina vänner bara för att de råkar vara lesbiska?

Du sa ju själv att de påverkade dig? [confused] Och som sagt:

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.

Angelize:

Sluta tänk så mycket och testa? Börja dejta killar och känn efter hur det känns. Samma gäller sexet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

René:

Men nu under sommaren har jag börjat tänka mer på vad det verkligen innebär att vara tillsammans med en kille.

Gör inte det. Prova i stället, som Angelize skrev. Prova killar, prova tjejer, prova lite av varje.

René:

Det är vidrigt hur killen är aktiv medan tjejen bara förväntas ligga där passiv och låta honom pumpa. Det är rent sexistiskt, över huvud taget att han är ovanpå.

Dylika yttranden finner jag helt förnuftsvidriga, eftersom sexställningar inte har med jämställdhet att göra. Om du inte bara vill ligga under föreslår jag att du inte ligger under och i stället ligger/sitter/vad som helst över. Eller skeda, det fungerar också.

René:

Är jag lesbisk?

Lesbisk är du när du enbart tänder på och blir förälskad i tjejer. Huruvida det stämmer på dig är det naturligtvis bara du som vet, och därför kan ingen annan än du ge ett svar.


   
SvaraCitera

Obvious troll is obvious.


   
SvaraCitera

René:

Det är vidrigt hur killen är aktiv medan tjejen bara förväntas ligga där passiv och låta honom pumpa. Det är rent sexistiskt, över huvud taget att han är ovanpå.

[confused]


   
SvaraCitera

René:

Det är vidrigt hur killen är aktiv medan tjejen bara förväntas ligga där passiv och låta honom pumpa.

Nej, det är skönt [love] Men man får ju hitta på annat också, inte bara missionären ^^

René:

Det är rent sexistiskt, över huvud taget att han är ovanpå.

Nej, det är mys! Vill du inte ha det så så gillar faktiskt många killar att tjejen är över.

René:

Det är så stora bariärer man måste komma över för att en kille och tjej ska kunna ha sex med varandra och båda ha det skönt.

Nej, det är det inte.

Alltså, jag vill absolut inte uppmuntra någon slags falsk heterosexualitet hos dig, men du borde inte döma utan att pröva. Om du bara känner dragning till tjejer, då är det bra, kör på tjejer. Men utgå inte ifrån att det inte är skönt att ha sex med killar ^^


   
SvaraCitera

René:

När jag tänker på att ha sex med en kille tycker jag det verkar ganska äckligt, och framför allt inte tillfredsställande för tjejen. Såsom sexakten brukar se ut mellan killar och tjejer är helt inriktad på att killen ska få komma in i tjejen och att han ska få orgasm.

Whoa, chilla. Det behöver inte alls vara sådär.

Sen fåru väl va flata om du vill liksom, go for it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

René:

Såsom sexakten brukar se ut mellan killar och tjejer är helt inriktad på att killen ska få komma in i tjejen och att han ska få orgasm. Men tjejens könsorgan är egentligen klitoris. Det är vidrigt hur killen är aktiv medan tjejen bara förväntas ligga där passiv och låta honom pumpa.

B-B-Bullshit. Visst det ser ut så för dom flesta men det är bara därför att 95% av alla killar suger, visst jag är inte kungen själv men jag jobbar på det. Det är möjligt för tjejen att få multipla orgasmer utan stimulans av klitoris..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, du René - snacka om att jag känner igen mig i din berättelse!! Har ingen erfarenhet av något av könen, men att gå längre än kyssa en kille känns inte bra. Å andra sidan vete sjutton hur det skulle kännas med en tjej, men jag är kanske inte redo helt enkelt.

Fakta är att jag blivit förtjust i en tjej, men självklart vågar jag inte lita fullt ut på mina känslor för att berätta - jag vet ju inte hur det ska kännas? Och tänk så mister jag henne som vän då? Bättre att sejfa isf, hittills. [wink]

Många ger dig rådet att inte tänka utan bara testa, vilket jag finner lite... lättvindigt. Oavsett vem det är vill jag inte ha sex bara för att "testa" utan för att jag tycker om personen i fråga! I kärlek tycker jag knappast att sexet är det man ska börja med eller lägga all kraft på. Det är ju insidan som betyder något - själen! Fast, det är ju så jag tänker...
Jag undrar också, hur gammal är du? För i tonåren osv är det ju vanligt att man funderar mycket kring detta, utan att det är något slutgiltigt med det. SJälv 22, så jag borde ju liksom komma underfund med det snart...[shake]


   
SvaraCitera

Känner igen mig lite här och var^^

René:

Jag har aldrig haft en pojkvän, eller kysst någon

René:

jag har väldigt svårt att kunna tänka mig att gå längre än att kyssa killen.

René:

det är jävligt jobbigt

jag försöker inte bry mig så mkt, det kommer som det kommer, jag har lååång tid på mig


   
SvaraCitera

snurrebox:

Det är möjligt för tjejen att få multipla orgasmer utan stimulans av klitoris..

Haha, det kanske gäller typ 10% av den kvinnliga mänskligheten.


   
SvaraCitera