Aviseringar
Rensa alla

Är jag misslyckad för att jag har få vänner?


Ämnesstartare

Jag känner mig ganska misslyckad för att jag har inte så mycket vänner. En av mina bästa vänner är väldigt omtyckt och har väldigt mycket vänner, ytliga som nära. Det känns som att folk inte gillar min personlighet alls och att jag borde försöka ändra mig. Hur blir jag omtyckt som min kompis? Just nu är jag liksom bara den misslyckade skuggan till alla.


   
Citera

Om du känner dig misslyckad så ja, jag litar på dina känslor. 

Du kan såklart anpassa din personlighet efter andras önskemål, med vad tjänar du på det i det långa loppet? Jag föreslår att du bryter kontakten och påbörjar sökandet efter andra vänner som bättre matchar dig!! :))


   
SvaraCitera

Det kommer alltid finnas någon som inte gillar ens personlighet så det är lönt att anpassa sig efter människors önskemål. Tänk på att alltid vara stark och dig själv Tumme upp


   
SvaraCitera

Det beror ju på vilka mål du har. Det är bara ett problem om du faktiskt vill ha många vänner.


   
SvaraCitera

Måste man vara omtyckt av allt och alla.. Med ditt resonemang är ju jag en helt totalt jävla värdelös


   
SvaraCitera

Har typ inga vänner själv och jag känner mej nog inte speciellt misslyckad, utom när man typ pratar med folk på jobbet om vad man gjorde i veckoslutet osv.


   
SvaraCitera

sessan707997: Det känns som att folk inte gillar min personlighet alls och att jag borde försöka ändra mig.

Är du otrevlig, dryg eller vadå? Vad är det du ska ändra på för att få fler vänner?


   
SvaraCitera

Jag har inte en ända. Var glad för att du har någon iaf


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Jag har inte en ända. Var glad för att du har någon iaf

Kolla i hennes andra tråd
14-åring som vill bygga rumpa 


   
SvaraCitera

Punda:

Kolla i hennes andra tråd
14-åring som vill bygga rumpa 

min stavning suger, jag vet. Kan aldrig lära mig


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

min stavning suger, jag vet. Kan aldrig lära mig

Det är ok! Jag kastar sten i glashus.


   
SvaraCitera
Smilen

Vänskap är överskattat. 


   
SvaraCitera

Jag har 3 nära vänner och 2 av dom är mina kusiner. Jag tycker inte att du ska ändra på din personlighet, stil eller whatever. Ifall din bästavän/vänner inte accepterar dig för den du är så får du fan skita i dom. 


   
SvaraCitera

Se dig själv. Jobba med dig själv. Försök förstå vad det är med dig själv som kan tänkas pusha folk från dig?

Personligen är jag otroligt omtyckt av alla människor. Jag ses som en bra teamledare och kollega. Var en av de få som ställde upp för klasskamraterna när de hade problem. Dock är jag den som inte har någon nära. För min del är problemet alkohol. Sociala sammankomster bland mina tidigare klasskamrater handlar mycket om alkohol. I och med att jag inte dricker alls och aldrig gjort är inte jag en av dem man hör av sig till för att hänga. Lite tråkigt, men det är som det.

Det gäller att hitta vad det är med en själv som får andra att avstå. Sen kan det lika väl hänga på dina vänner; Att de inte är tillräckligt mogna eller vad det nu kan vara? 


   
SvaraCitera