Forumet - Är jag överviktig?

Är jag överviktig?

4303 1 17
Jag är 173cm och väger ca 51kg, tycker själv att jag är ganska tjock. Det kan bero på att alla andra i min klass är väldigt smala, eller inte spinkiga men har typ platt mage med magrutor. Min mage står ut en bit och mina lår är stora. Är jag tjock??

Kommentarer (2)

1. Nej. Skulle faktiskt säga att du väger lite för lite. Platt mage och magrutor behöver inte vara "smalt" eller väga mindre. Muskler väger och ju mer muskler du har desto mer väger du. Dra till gymmet och bygg muskler samtidigt som du bränner fett.

2. Du är snarare under viktig , med din längd bör du väga ca 70kg.

Tråden har 17 svar. Sortera efter:

Bästa svaret

Nej, det låter inte överviktigt. Alla kroppar disponerar fett olika och det är ingen idé att använda andras kroppar som referensmaterial. 
När jag var som smalast (man såg mina revben mm) så stack min mage fortfarande ut. Det är liksom naturligt och ja mina lår var där allt fett jag hade kvar på kroppen var. Finns inte så mycket att göra förutom att träna sig till " den perfekta kroppen" men enligt mig är livet för kort för att man ska ha tid att oroa sig över sådant. Det är kvalitén inte förpackningen som räknas :)

Spana också in:

Nej du låter underviktig. Fast man ska inte lita på dessa siffror. En vältränad person kan väga vääldigt mycket men vara jättesmal - muskler väger mer än fett.

Ända sättet att bedöma är genom att se kroppen i fråga.

Men sålänge man äter 3 måltider om dagen och mår bra så är det inget fel på ens vikt antar jag. Sen är det en annan femma vad prover visar osv

Om du är 173 och väger 51kg så är du inte överviktig.
Jag är 158 och väger 52 typ är det överviktigt?