Aviseringar
Rensa alla

Är jag överviktig?


Ämnesstartare

Jag är 173cm och väger ca 51kg, tycker själv att jag är ganska tjock. Det kan bero på att alla andra i min klass är väldigt smala, eller inte spinkiga men har typ platt mage med magrutor. Min mage står ut en bit och mina lår är stora. Är jag tjock??


   
Citera
Ämnesetiketter
Kudhos

Nej, det låter inte överviktigt. Alla kroppar disponerar fett olika och det är ingen idé att använda andras kroppar som referensmaterial. 


   
SvaraCitera

Om du är 173 och väger 51kg så är du inte överviktig.


   
SvaraCitera

Är 1.72 väger 60!? Jag e inte ens tjock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, men du är nog något underviktig


   
SvaraCitera
Loxbox

Det är snyggare med killar som har lite fett på kroppen än don som man ser benen på


   
SvaraCitera

det där är så oerhört relativt, tex jag är 172 och väger 60 kg, men det är mest muskelmassa. styrketränar 5 dar i veckan, så även om jag väger mer än mina kompisar så är jag inte tjockare än dem. dessutom är vikten bara en siffra. 


   
SvaraCitera

Jag är 158 och väger 52 typ är det överviktigt?


   
SvaraCitera
Cipod

Det låter lite lågt du borde gå till en doktor och fråga han. Vi vet inget om din kropp och hälsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var som smalast (man såg mina revben mm) så stack min mage fortfarande ut. Det är liksom naturligt och ja mina lår var där allt fett jag hade kvar på kroppen var. Finns inte så mycket att göra förutom att träna sig till " den perfekta kroppen" men enligt mig är livet för kort för att man ska ha tid att oroa sig över sådant. Det är kvalitén inte förpackningen som räknas 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla, men det är så att jag köpt en ny våg och den visar helt annat, den förra var trasig. Jag väger 61 och är 177 cm (har växt) så vad är jag nu?


   
SvaraCitera

Jag är själv 1.73 och har kollat upp om vikt osv. En person i min längd ska väga 55-75kg. Så skulle gissa att om du är 1.77 bör du ligga på något runt 60-80kg


   
SvaraCitera

Jag är lite längre än dig och väger 72kg och ändå så har jag inget fett på kroppen och ser relativt liten ut. Du borde absolut inte oroa dig över din vikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är absolut inte överviktig jag är ca164 cm och väger ungefär 50kg OK jag är typ normalviktig


   
SvaraCitera
torg1

Nej du låter underviktig. Fast man ska inte lita på dessa siffror. En vältränad person kan väga vääldigt mycket men vara jättesmal - muskler väger mer än fett.

Ända sättet att bedöma är genom att se kroppen i fråga.

Men sålänge man äter 3 måltider om dagen och mår bra så är det inget fel på ens vikt antar jag. Sen är det en annan femma vad prover visar osv


   
SvaraCitera