Aviseringar
Rensa alla

Är jag överviktig?


Ämnesstartare

Jag är en 15-årig tjej som är 163cm och väger 56 (!) kilo.
Mitt midjemått är på 60cm men jag känner mig jätteöverviktig. [cry]
Till saken hör kanske att jag tränar mycket och är väldigt matglad.
Borde jag gå ner i vikt, hur mycket i så fall och har ni något tips om hur jag kan gå till väga?

Jättetacksam för svar.[love]


   
Citera
Ämnesetiketter

mm shit va fet!!

[zzz]


   
SvaraCitera

nej du är inte överviktig [zzz] och du behöver inte gå ner i vikt alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

nej du är inte överviktig [zzz] och du behöver inte gå ner i vikt alls

Vad bra. [smile]
Men mina kompisar som är 170cm+ väger typ 52 och då känns det konstigt att jag väger 4kg mer fast jag är mycket kortare än dem. [shake]


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera

coolgirl15:

Men mina kompisar som är 170cm+ väger typ 52 och då känns det konstigt att jag väger 4kg mer fast jag är mycket kortare än dem.

det är bara för att dom väger för lite. du väger lagom, lagom är bra [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så bra!
Ville bara kolla med folk man inte känner, om man frågar någon man känner får man alltid svaret "neeej, du är perfekt" även om man skulle vara 1.50 och väga 200 kg. [crazy]


   
SvaraCitera

Heh.


   
SvaraCitera
pimpim

Tycker du har en bra vikt som du ska vara nöjd över[y]
Tänker du mycket på vikten och sånt? Isåfall kan det vara dags att ta hjälp så du slipper hamna i nån ätstörning, för det är ett helvete vill jag lova!


   
SvaraCitera

överviktigt skulle varit om du vägde 80 kg typ. din vikt+längd är balanserat, och du äter+tränar. så nej.


   
SvaraCitera

Nej, du är inte överviktig, alls.


   
SvaraCitera

coolgirl15:

Men mina kompisar som är 170cm+ väger typ 52 och då känns det konstigt att jag väger 4kg mer fast jag är mycket kortare än dem. [shake]

Jag är helt ärlig och säger inte detta för att det på något sätt skulle vara synd om dig;

Tjejer som är 170 och väger 52 är alldeles för smala! Jag, och många andra jag känner håller med, tycker att det är näst in till avtändade att vara för smal.
Vem vill se ut som en jävla planka liksom? Inget intressant alls att kolla på.

Du är smal redan som du är, men mer hälsosamt smal.
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är normalviktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pimpim:

Tänker du mycket på vikten och sånt? Isåfall kan det vara dags att ta hjälp så du slipper hamna i nån ätstörning, för det är ett helvete vill jag lova!

Ja, det gör jag väl...
Vill verkligen inte hamna i någon ätstörning!
Alltså, jag tänker ju mycket på vad jag äter och så.
Och om jag känner mig själv rätt; skulle jag gå upp några kilo till skulle jag definitivt börja "banta".
Men det känns så jobbigt bara, av mina närmaste ~7 vänner väger jag mest - och är också kortast.
Om det går längre än såhär så kanske jag borde söka hjälp, men som det är just nu tror jag inte det.
Tack för svar allihopa!


   
SvaraCitera

coolgirl15:

av mina närmaste ~7 vänner väger jag mest - och är också kortast.

men det är som sagt för att dom väger för lite och du väger som du ska [crazy]


   
SvaraCitera