Aviseringar
Rensa alla

Är jag överviktig?


Ämnesstartare

asså du växer ju, det är därför.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

coolgirl15:

?

pics, or gtfo.

Men nä, låter ej så. Men omöjligt att säga. [shake]


   
SvaraCitera
pimpim

Jag känner igen det där "om det går längre än såhär måste jag söka hjälp". Grejen är den att man kanske inte inser att det har gått för långt redan. Så var det för mig iallafall. Jag var rädd för att ta hjälp för att då skulle jag ju inte kunna gå ner i vikt på samma sätt längre.
Jag tror det är ganska vanligt att man tänker att "jag kan inte ta hjälp, jag är inte tillräckligt sjuk än". Men det är viktigt att man tar hjälp så fort som möjligt.
Mitt tips är att du går till skolkuratorn, det hjälper faktiskt även om det kan ta lite tid. För dom här tankarna ska du ta på allvar, för tar du inte hjälp nu kommer det bli svårare sen.


   
SvaraCitera
pimpim

Dessutom, nu väger jag mest bland mina kompisar också, men fan, det är ingen som bryr sig. Man tänker nog mer på det än vad dom andra gör. Och om det är så att dom snackar skit om dig för din vikt (SOM ÄR NORMAL) så är dom fan skit. Det är dom som förlorar på att fokusera på sånna skitsaker istället för att fokusera på dina härliga sidor[smile]

Sen så är det ju så, att det spelar ingen roll vad vågen visar, för den säger ändå inte ett skit om hur du mår inuti. Det absolut viktigaste är att du mår bra! Och det kommer inte vågen hjälpa dig med...


   
SvaraCitera

En tjej som är 163 bör väga mellan 54-67 kg.

nej, du är inte överviktig.[bigsmile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är alldeles normal [y][bigsmile]

jag hittade en bra sida där man kan kolla (tror sidan stämmer)[smile]
http://web4health.info/sv/answers/ed-dia-weight-ideal.htm


   
SvaraCitera
smisk

åh låter som jag när jag var 15. tyckte också jag var fet då. tror det är en grej man tycker när man är 15.


   
SvaraCitera

smisk:

åh låter som jag när jag var 15. tyckte också jag var fet då. tror det är en grej man tycker när man är 15.

men du är ju fet? [shake][tard]


   
SvaraCitera
smisk

KingGurka:

men du är ju fet? [shake][tard]

Ja nu ja! Men inte när jag var 15!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
KoerV

Att alla bryr sig så jävla mycket om BMI och Vikt... Kolla på kroppen istället.


   
SvaraCitera

smisk:

Ja nu ja! Men inte när jag var 15!

Tror dej ej! Need pics. Utan massa jobbiga kläder ivägen [blush]


   
SvaraCitera
smisk

KingGurka:

Tror dej ej! Need pics. Utan massa jobbiga kläder ivägen [blush]

Haha, fortsätt försöka, grabben [cool]


   
SvaraCitera

smisk:

Haha, fortsätt försöka, grabben [cool]

[cry] YOU'RE TEARING ME APART, LISA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KoerV:

Att alla bryr sig så jävla mycket om BMI och Vikt... Kolla på kroppen istället.

Ett tag tyckte jag att jag vägde lite för mycket men om man säger typ, "gud vad tjock jag är" så säger alla bara "nejdå" osv. Då känns det ju självklart bättre än vad det gjorde innan men jag tyckte iallafall att det kändes som något de bara sa. Om man då får en liten extra påminnelse om att man är helt perfekt som man är och att man inte behöver förändra något då känner man sig (iallafall jag) ganska glad och man bryr sig inte riktigt lika mycket. Min kompis tjatar alltid på mig att jag ska äta(vilket jag gör, kanske hoppar över lunch ibland om jag inte hinner laga mat och så) så i mitt fall är det bra att hålla lite koll på vikten. Jag bryr mig inte om jag väger några kilon för mycket men det är ju inte heller bra att väga för lite. Nu utgår jag bara efter mig själv och jag vet att andra inte tänker precis som mig men att hålla lite koll på vikten kan vara bra, särskilt om man är påväg ner.


   
SvaraCitera