Aviseringar
Rensa alla

är jag on my own nu eller


Ämnesstartare

Det här med att inte bli trodd och att jag inbillar mig att alla på vårdcentralen håller varandra om ryggen för "hen skulle aaaldrig" är fan det jobbigaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: du borde ha det, hör av dig och fråga tkr jag

ska kolla upp det, har möte med syv igen nästa måndag och han borde väl kunna kolla upp det åt mig om inte annat.


   
SvaraCitera
Exner

elverpigen:
Det här med att inte bli trodd och att jag inbillar mig att alla på vårdcentralen håller varandra om ryggen för "hen skulle aaaldrig" är fan det jobbigaste.

Exner:
För liten ort för att vara ärlig.


   
SvaraCitera

elverpigen:

grejen är väl att jag inte pallar gå igenom ev process som kan följa om jag säger som det är. Väger mellan att säga vad som hänt (lol det är redan fel på mig + mitt fel eftersom jag är kvinna) och att ba "kan jag få en annan läkare + ev storböla ifall följdfrågor dyker upp"

Att be partner ringa och boka tid + ta samtalet + anledningar är ju iofs också ett alternativ.

okej, kanske inte är möjligt att säga som det är utan process 🙁 men väldigt trist. då är nog Exners förslag bäst...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

ja. 🙁


   
SvaraCitera

Har ni inget system med husläkarlistning i ditt landsting? Tanken med det är att man registrerar vem man vill ha som husläkare och sedan blir det den man går till om det inte är omöjligt. I så fall borde detta vara lätt. Bara att kolla vilka som finns, registrera dig hos en annan läkare och gå till vårdcentralen och säga att "för kontinuitetens skull vill jag gå till min husläkare varje gång". Går detta?


   
SvaraCitera

elverpigen: de kommer fråga varför. vad svarar jga då? "jag är ju inte rasist, men jag vill inte träffa er jätteutländske läkare. Nä, nån bättre anledning vill jag inte nämna"...

detta är ju en jättebra anledning om någonting inträffade. till exempel hade jag en macho grekisk lärare som brukade säga till mig att sluta ha korta kjolar på mig "ha inte den kjolen igen" mm


   
SvaraCitera

elverpigen: Att be partner ringa och boka tid + ta samtalet + anledningar är ju iofs också ett alternativ.

gör så här helt enkelt. 

skit i vad de tycker är rätt. du är där för att må bättre, inte sämre.


   
SvaraCitera

Om du tycker att det är svårt att förklara varför du inte vill gå till den dumma doktorn. Kan du då inte bara säga att du vill gå till en speciell av de andra som du har hört är väldigt bra. Då slipper du förklara varför du inte vill gå till den dumma. Jag tror att det på vårdcentralen fattar ändå.


   
SvaraCitera

Blev du tafsad på eller?


   
SvaraCitera

De frågar nog inte varför du vill byta. På min vårdis fyller man bara i ett papper vem man vill byta till och vad ens gamla läkare hette och sedan lämnar in på receptionen.


   
SvaraCitera