Aviseringar
Rensa alla

Är jag psykiskt sjuk?


Ämnesstartare

ingen annan:

://[love]

Skapade den här tråden för att veta. Jag är osäker på om det här är det som man ska känna. Är det såhär alla känner? Bara att vissa klarar att dölja det mer, för att upprätthålla fasaden, för att världen ska fortsätta "gå vidare"? Vad är det normala?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla mår dåligt! Vissa konstant, andra lite mindre ofta.
Ett briljant boktips till dig: Den nionde insikten av James Redfield.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt tips är att snacka med kurator, BUP, lr bara skaffa en vän o snacka ut om allt med.. en vän som är villig o lyssna o hjälpa till.. inte vemsomhelst då.. du behöver komma ut mer (nu menar jag inte fester o s) men du behöver umgås med folk verkar det som iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IamFail:

När räknas man som psykiskt sjuk?

varför försöker alla lyckas få någon psykisk sjukdom nuförtiden?[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Alla mår dåligt! Vissa konstant, andra lite mindre ofta.
Ett briljant boktips till dig: Den nionde insikten av James Redfield.

Tack.

DPope:

mitt tips är att snacka med kurator, BUP, lr bara skaffa en vän o snacka ut om allt med.. en vän som är villig o lyssna o hjälpa till.. inte vemsomhelst då.. du behöver komma ut mer (nu menar jag inte fester o s) men du behöver umgås med folk verkar det som iaf

Jag tror inte på kuratorer, BUP & vänner. Dom har väll sina egna liv och sånt. Vill inte störa dom. Jag har i 6 år varit dålig på umgås med folk & varit allmänt krossad inuti. Men hey, jag lever allfall. Några gånger har jag väll varit nära döden, men det verkar som jag har en skyddsängel som är envis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IamFail:

Jag tror inte på kuratorer, BUP & vänner. Dom har väll sina egna liv och sånt

men seriöst.. vrf tror du att kuratorer ens finns? det finns faktiskt människor som inte är kuratorer lr ngt liknande som faktiskt bryr sig o VILL hjälpa folk! visst alla har sina egna liv, men man KAN faktiskt vara en medmänniska och hjälpa andra och samtidigt leva sitt egna liv

IamFail:

Jag har i 6 år varit dålig på umgås med folk & varit allmänt krossad inuti.

jag hade varit kass på det i 14 år sen vände det.. MKT roligare och bättre att umgås med folk än att hålla sig för sig själv och stänga in sig och må dåligt ! vi är inte några ensamvargar! vi är skapade till att leva i gemenskap med andra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

jag hade varit kass på det i 14 år sen vände det.. MKT roligare och bättre att umgås med folk än att hålla sig för sig själv och stänga in sig och må dåligt ! vi är inte några ensamvargar! vi är skapade till att leva i gemenskap med andra!

Det kanske är för sent? Jag har inte varit utomhus mycket? Jag kan inte räkna & skolämnen och sånt. Jag har inte gått i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IamFail:

Det kanske är för sent? Jag har inte varit utomhus mycket? Jag kan inte räkna & skolämnen och sånt. Jag har inte gått i skolan.

det kvittar tkr jag! kanske blir svårt om ni ska diskutera.. men att snacka om livet och så behöver man inga skolämnen till.. det är aldrig försent att bli vän med ngn.. gäller bara att kunna hitta ngn som verkligen ställer upp helhjärtat med att vara ens vän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IamFail:

Vad är det normala?

Tror inte det finns nåt som är normalt.


   
SvaraCitera

IamFail:

Vem i hela världen skulle VILJA något sånt?

Man vill det undermedvetet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

käften fjortis och sluta ta upp kön för de som behöver hjälp istället
vissa är faktiskt sjuka på rikgit!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Man vill det undermedvetet.

Jag vill allfall inte det. Jag vill vara frisk. Jag har många gånger försökt gå till skolan & genomlida men har spårat ut. Just nu får jag kognotiv beteendeterapi & får mediciner. Men men, babysteg. Extremt. Små. Det har blivit bättre. Lite men det känns mycket för mig. Men jag har fortfarande en lång väg att gå. Men jag vill allfall en dag leva normalt, klara av att gå ut, prata med någon jag känner & kunna njuta av att gå på bio och se på en bra film.


   
SvaraCitera

IamFail:

Jag vill inte vara deprimerad. Vem i hela världen skulle VILJA något sånt?

Man brukar säga så. Det gäller att få någon form av självinsikt.

För skulle du vilja må bra, så skulle du ha viljestyrkan att förändra det i ditt liv som du inte är nöjd med. Förändra den inställningen du har. Likgiltigheten.

Äh. Insikt kommer ofta med åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va fan uppsök nån att vän att prata med
kuratorer och bup hjälpte mig när jag var självmordsbenägen
men nu har jag ett bra liv som alla andra
det kvittar om du inte kan några skolämnen och så allting löser sig ska du se[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera