Aviseringar
Rensa alla

är jag rasse om jag tycker dehär?


Ämnesstartare

Vi hade en diskussion i skolan idag om invandrare.
Och ALLA lärare är för invandring av högsta grad.

Och sen sa jag att jag tycker att det är föööör många invandrare i Sverige och att man kan dra ner lite på invandringen. (9 miljoner i Sverige varav 1 miljon är inv.)
Då är jag rasse alltså...
Så tycker dom. Det är knappt så man får sjunga nationalsången, eller säga "Jag är stolt" svensk längre...

Sen såg jag att en på BDB hade kommenterat "Ni är ingenting utan oss!" (alltså en invandrare).
Och svaret blev nåt i stil med "Ni förstör bara vårat fina Sverige, och snor alla våra brudar!" (inte för att någon bryr sig, men ändå)

Nu ska jag skriva vad jag tycker.
Vissa invandrare som kommer hit, araber och turkar mest, förstör bara.
Och skapar gäng, och skit.

Kollar man på nyheterna så ser man i princip varje dag självmordsbombare och 9.99 av dom är araber/turkar.
Och alla som kapar plan, är turkar/araber (nästan)

Och här kommer en lista på Sveriges farligaste brottslingar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3076621.ab

Dedär är då fan sjukt ;o ca 70-80 % av dom där är invandrare...
Och jag kommer säkert bli bannad från UM nu, men de skiter jag i, och jag kommer säkert också få "rasiststämpeln" också...

MEN INGET AV DE JAG SKRIVIT ÄR RASISTISKT


   
Citera

Om du läser på så kanske du fattar lite också [zzz]


   
SvaraCitera

XUSE:

jag kommer säkert också få "rasiststämpeln" också...

Det är lugnt, då blir vi två 😉

Jag gillar personligen Norge, Finland, Canada och Australiens invandrar politik, och de har obefintliga problem med sina invandrare. Lagom är bäst, bevisligen.


   
SvaraCitera

Undrar varför de blir så. Blir det "vi och dom" från början så söker man ju sig till folk man kan förstå och vara med.

Emos skapar också gäng för de har mer gemensamt.


   
SvaraCitera

HAHAAH epic win.

Snälla, lilla korkade vän.

XUSE:

Kollar man på nyheterna så ser man i princip varje dag självmordsbombare och 9.99 av dom är araber/turkar.

För det första så borde du kanske se till de bakomliggande orsakerna till just självsmordsbombning.

Finns en bra bok om detta; My life as a weapon av cristoph reuter.

För det andra: har aldrig läst om att det har förekommit självmordsbombning i Turkiet.

XUSE:

Och alla som kapar plan, är turkar/araber (nästan)

Jaså? Källa på det?

XUSE:

Och jag kommer säkert bli bannad från UM nu, men de skiter jag i,

Å nej, rädda den som sig kan, här kommer en tuffing.

XUSE:

MEN INGET AV DE JAG SKRIVIT ÄR RASISTISKT

Nej, det är bara enfaldigt och korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förstår dej men saken e ju den att man kan ju inte dra alla på ettt sträck

sen att blattarna hatar svänskarna jo det får man ju höra men allt i systemet e ju fel

sverige tar in dom
har dom som billig arbetskraft
trycker in dom i smÅ lägenheter etc etc
o dom vet ju inte direct hur dom ska göra
jag menar om du blir skickad te ett annat land pågrund av krig då vill du väll vara på samma ställe som dinna jämnlika
sen att man ska dömma dom för att dom e invandrare det e fel idioter finnns överallt


   
SvaraCitera

Sverige ligger väldigt lågt när det handlar om flyktinginvandring, vi är ett av de mest restriktiva länderna i den här bemärkelsen, men i frågan om invandring så tar vi sannerligen emot många invandrare, dock får få flyktingstatus och de flesta kommer från nordiska eller andra närliggande länder. Jag antar att du vill restriktera den muslimska invandringen främst, eftersom det är de exemplen du lyfter fram när du pratar om att 70-80% är invandrare. Det betyder att du lyfter fram icke-muslimer som mer vettiga än muslimer, och det är i sig främlingsfientligt och fördomsfullt.

Att media rapporterar om självmordsbombare och terrorism från mellanöstern rör sig om äcklig vridning och konstig jounralistik. Hälften av alla terroristdåd i EU var orsakade av korsikanska separatister, på korsika. Endast ett fåtal, inte ens en procent av alla EU's totala terroristdåd, sker av muslimer och de flesta sker av inrikesgrupper - sveriges största hot skulle därmed vara samer.

I sverige så finns inga problem öht med terrorism.
Ordet rasist är problematiskt, eftersom det inte finns några raser. Sedan är det en härskarteknik av din lärare att kalla dig för rasist istället för att bemöta det du faktiskt säger. Det du får sätta dig in i är att sverige är oerhört beroende av invandring för att kunna överleva i framtiden. Idag finns en brist på jobb - men snart kommer andelen pensionärer vara så hög att vi behöver fler invånare i sverige som kan ta hand om saker och ting. Det är också så att många invandrare i sverige åker till england istället för att det helt enkelt är lättare att få jobb där - främlingsfientligheten i sverige är utbredd, och det påverkar. De flesta som flyttar till sverige är högutbildade, eliten i landet de flyr från - de enda som har möjligheten, energin och pengarna att lyckas ta sig därifrån. Vi har då ett problem med högutbildade människor som inte lyckas få jobb som något annat än taxichaufförer - och det här är problem vi behöver komma till rätta med.

Att du vill minska invandringen har du däremot rätt att tycka. Men sätt dig gärna in mer i frågan, varför dina lärare tycker som de gör och se till att du inte bemöts med härskartekniker, genom att fråga dem "Hur menar du nu?"


   
SvaraCitera

XUSE:

(9 miljoner i Sverige varav 1 miljon är inv.)

Svergie är inte tät befolkat, det får plats med många mer invandrare.

Och vad skulle dom inte göra som vi kan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XUSE:

Vissa invandrare som kommer hit, araber och turkar mest, förstör bara.
Och skapar gäng, och skit.

Hahaha. Du passerade just gränsen från fördomsfull till rasist.
Som om jag skulle säga att alla svenskar är blonda och heter Inga eller Sven.

XUSE:

självmordsbombare

Har jag aldrig under hela min livstid märkt att det finns i Sverige?

XUSE:

9.99 av dom är araber/turkar.

Konstigt? Tänk på att de flesta också är i Palestina. Om du visste vad du skrev om skulle du förstå bakgrunden till varför de gör det. Och 9.99 av hur många då??

Om några år behöver vi invandrare för att Sverige ska gå runt. Så jo, din svensklärare har rätt, vi behöver invandrare. Och du verkar rasistisk. Jag har träffat fler svenskar som "förstör och bildar gäng" än invandrare.

Men seriöst? Du kan inte mena allvar med att du är så outbildad? Om du inte är under 14 eller bor i en bonnhåla med 50 invånare har du ingen ursäkt.


   
SvaraCitera

XUSE:

MEN INGET AV DE JAG SKRIVIT ÄR RASISTISKT

nene [rolleyes] men fördomar är det utan tvekan

XUSE:

Och sen sa jag att jag tycker att det är föööör många invandrare i Sverige och att man kan dra ner lite på invandringen. (9 miljoner i Sverige varav 1 miljon är inv.)

hade en som jobbar med invandrarna i kommunen jag bor i just nu.
tydligen har det flyttat fler IFRÅN Sverige än TILL Sverige sen man började räkna på detta under 1800-talet 🙂

XUSE:

Vissa invandrare som kommer hit, araber och turkar mest, förstör bara.
Och skapar gäng, och skit.

har du någon källa på detta? 🙂 har du själv sett det och varit utsatt för dessa gäng?
Eller litar du blint på att aftonbladet a.k.a aftonhoran i folkmun, alltid har rätt? 🙂 eller media överhuvudtaget?


   
SvaraCitera

XUSE:

Nu ska jag skriva vad jag tycker.
Vissa invandrare som kommer hit, araber och turkar mest, förstör bara.
Och skapar gäng, och skit.

Kollar man på nyheterna så ser man i princip varje dag självmordsbombare och 9.99 av dom är araber/turkar.
Och alla som kapar plan, är turkar/araber (nästan)

Nejdå, du är inte rasist, du intelligens är bara lite lägre än snittet, det är inte ditt fel![y]


   
SvaraCitera
Tyrael

Blivande_japan:

Nejdå, du är inte rasist, du intelligens är bara lite lägre än snittet, det är inte ditt fel![y]

Tänk så det kan bli! Jag tycker att det är du som har intelligens som är lite lägre än snittet, om du skriver sådär [smile][smile]

Att ha en åsikt säger nämligen ingenting om intelligens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

har du någon källa på detta? 🙂 har du själv sett det och varit utsatt för dessa gäng?
Eller litar du blint på att aftonbladet a.k.a aftonhoran i folkmun, alltid har rätt? 🙂 eller media överhuvudtaget?

stämmer så jävla bra
presis som att man inte ska tro på allt man ser på tv

CloseToMe:

Men seriöst? Du kan inte mena allvar med att du är så outbildad? Om du inte är under 14 eller bor i en bonnhåla med 50 invånare har du ingen ursäkt.

även om han bor i en bonnhålla med 50 blattar så har han ingen anledning han ska inte dra alla fol han hatar öve r en kategori som muslimer

slår vad att deta handlar om att han varit upnosig mot en kille som senare har tagit med sina kompisar o slåt han

men det ger ingen annledning te att säga ut med blattarna


   
SvaraCitera

Tyrael:

Att ha en åsikt säger nämligen ingenting om intelligens.

du har åsikter du helt saknar stöd för, du skriver att araber och turkar mest förstör, men egentligen skiljer det i princip ingenting statistiskt sett mellan araber och människor emd andra urspung vad gäller kriminalitet.

Dessutom har vi vad jag vet aldrig drabbats av någon självmordsbombare så att du tar upp det som en orsak till minskad invandring är bara patetiskt.

Nej man behöver inte vara rasist för att vara för minskad invandring, men när man sedan har korkade argument som inte ens stämmer är det någonting helt annat...

Du rycker saker ur luften och tror på det bara sådär, det är faktiskt rätt korkat...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

freshmow:

även om han bor i en bonnhålla med 50 blattar

Efter några års erfarenhet av bonnhåla, kan jag övertyga dig om att jag aldrig under de år jag bodde där såg EN ENDA invandrare. Bara bönder och pensionärer. Och alla som bodde där sa ungefär sådär. Det är absolut inte en ursäkt varifrån man kommer, men det är en förklaring.

Du kanske såg fel. Jag skrev invånare, inte invandrare. 🙂


   
SvaraCitera