Aviseringar
Rensa alla

Är jag sexist eller vad??!


Ämnesstartare

Hej! 

 Jag har ett dilemma, jag är övertygad om att generellt sätt så är kvinnor tränade att sätta ett så högt pris på sin undergivelse som möjligt. Att makt och sex är intimt sammanlänkat för kvinnor, att makt och status är köpt med sex. Det får mig att känna mig sexistisk att jag tänker så. Paradoxalt nog, om det inte stämmer, då förstår jag inte alls vad som är poängen med feminism som projekt.

Är jag sexist för att jag tänker såhär?

Stämmer det inte som jag säger? Varför? 


   
Citera
Ämnesstartare

äh det är lugnt att vara sexist om man samtidigt vill utrota alfahanen. vill du det?

sen kan man ju tänka att det där som en gång var undergivelse inte måste fortsätta vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
äh det är lugnt att vara sexist om man samtidigt vill utrota alfahanen. vill du det?

Vad är ens alfahanen? Definera! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: sen kan man ju tänka att det där som en gång var undergivelse inte måste fortsätta vara det.

Det är sant! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Vad är ens alfahanen? Definera! 🙂

han som gillar att underkasta sig andra och bilda strukturer, nationer, förtryck, fientlighet

ett övermått av aggression som är utdaterat i vår nuvarande, jämförelsevis trygga, artificiella miljö, och bara skapar problem och låsningar

men framförallt alla som har mer skägg än jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: han som gillar att underkasta sig andra och bilda strukturer, nationer, förtryck, fientlighet

Jag är inte emot alla strukturer eller våld. Det övriga är jag emot.

df rqp: ett övermått av aggression som är utdaterat i vår nuvarande, jämförelsevis trygga, artificiella miljö, och bara skapar problem och låsningar

Är jag emot. 

df rqp: men framförallt alla som har mer skägg än jag

Jag har inte skägg, men jag tycker det är coolt med skägg. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dagens tips: fråga kvinnor och män om deras uppfattning istället för att dra förhastade slutsatser om hur kvinnor "är". alla är sexister.


   
SvaraCitera

D verkar så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: fråga kvinnor och män om deras uppfattning istället för att dra förhastade slutsatser om hur kvinnor "är".

Jag vet att du inte gör det, jag vet många andra kvinnor som inte gör det.  Men det är som med rassism jag blir inte övertygad av anekdoter, kanske är det bara en sexistisk fantasi som jag utgår ifrån när jag tolkar verkligheten såhär. Kanske är det så att min paranoia egentligen handlar om hur jag är tränad att agera, jag tror nästan det... mmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
D verkar så

ELLER HUR!?  🙁 


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

ELLER HUR!?  🙁 

Sluta med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Sluta med det

Med vad? Jaha, att vara sexist? Varför är jag sexist, förklara? ?1


   
SvaraCitera

....


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

Med vad? Jaha, att vara sexist? Varför är jag sexist, förklara? ?1

Du visste väl själv eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jag vet att du inte gör det, jag vet många andra kvinnor som inte gör det.  Men det är som med rassism jag blir inte övertygad av anekdoter, kanske är det bara en sexistisk fantasi som jag utgår ifrån när jag tolkar verkligheten såhär. Kanske är det så att min paranoia egentligen handlar om hur jag är tränad att agera, jag tror nästan det... mmm

är det bara empiri? trodde du skulle utgå från evolutionärt resonemang.

empiri utesluter inte betingning.


   
SvaraCitera