Aviseringar
Rensa alla

Är jag sjuk eller ?


Carpediem:

När du är ensam så kan du doppa vetebröd i olivolja 😀 det minskar din aptit så du inte blir hungrig <----- det funkar

Pro-ana?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SERIÖST svara ffs ! är det nt typ farligt med ätstörning ?? [chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked][chocked]


   
SvaraCitera

Tja! visste du att dom flesta killar jag känner tycker att det ska finnas någonting att ta på. Dom vill inte att en tjej ska vara jätte smal för då finns det ingenting att ta i. Jag ville gå ner massa i vikt tills mina kompisar (nästan bara killar) började prata om hur en tjej ska se ut. Det var typ, det ska finnas nått att ta på, dom ska inte vara som benbitar mm. rätt nice att höra bara:)


   
SvaraCitera

britney_fan:

SERIÖST svara ffs ! är det nt typ farligt med ätstörning ??

Ursäkta, verkligen ursäkta?!

För det första kan ingen HÄR avgöra om du har en ätstörning eller inte. Förstår inte ens hu någon kunnat ta sig den friheten att slänga ut diagnoser till höger och vänster. Pucko! Bara någon med behörighet, exempelvis läkare eller psykiatriker, kan fastställa någonting sådant.

Och om du vill veta lite om konsekvenserna av ätstörningar kan jag radda upp några här.

Anorexi

Bulimi

Apoteket

Och såklart finns det fler symtom och fler olika typer av ätstörningar än dessa. Du kan ju söka lite själv på någon sökmotor.

OCH OM DU MISSTÄNKER ATT DU HAR NÅGON FORM AV ÄTSTÖRNING, TA KONTAKT MED SKOLSKÖTERSKAN ELLER NÄRMASTA SJUKHUS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dressedindark:

OCH OM DU MISSTÄNKER ATT DU HAR NÅGON FORM AV ÄTSTÖRNING, TA KONTAKT MED SKOLSKÖTERSKAN ELLER NÄRMASTA SJUKHUS.

Tack, fick jätte myckey bra info 😉 Jag ska prata med skojsköterskan, trr jag kan ha anorexia eller bulimi [chocked][chocked][chocked][chocked][confused][confused][sad][shake][censur][censur][cry][tired][tired][tired][tard][tard]


   
SvaraCitera

britney_fan:

anorexia eller bulimi

Men hej det tror halva Sveriges befolkning lite titt som tätt. Hoppas det löser sig för dig i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 166, vägde 56 kg i somras.. I somras slutade jag äta godis. Efter jullovet har jag joggat 20 min två ggr i veckan. Har även börjat äta mer sallad, och börjat känna efter så att jag bara äter tills jag är mätt, eftersom att jag har väldigt lätt att proppa i mig mer efter det. [zzz] Dessutom äter jag mer frukt.

Väger nu 51-52 och känner mig nöjd 🙂 satte även en gräns innan jag började gå ner i vikt på 50 kg. Och det var bra, för jag vill inte bli besatt av sånt här.. Man får aldrig glömma bort att det är viktigt att må bra också 🙂 Så ja, sluta äta godis, ät mindre vitt bröd och sånt kanske.. Jogga, promenera regelbundet.. Det krävs inte så mycket egentligen 🙂

haha juste; Man blir typ hårig om man blir jätte-underviktig [cute] Typ för att det inte finns nåt fett som värmer så då växer det ut hår..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

buttcrack:

haha juste; Man blir typ hårig om man blir jätte-underviktig Typ för att det inte finns nåt fett som värmer så då växer det ut hår..

HAHA xD tack för tipsen skitbra 🙂 har gått ner 2 kilo redan 😀 väger 54 nu 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

britney_fan:

HAHA xD tack för tipsen skitbra 🙂 har gått ner 2 kilo redan 😀 väger 54 nu 😉

Haha vad kul att det funkar för dig med (y)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera