Aviseringar
Rensa alla

Är jag sjukligt tystlåten?


Ämnesstartare

Jag har alltid varit en tystlåten person som har svårt för att skaffa kompisar. Grejen är den att jag egentligen inte vet varför jag inte pratar så mycket. Är det någon som har något förslag på vad jag ska göra för att börja prata lite mer? Min mamma tycker att jag är sjukligt tyst...


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra sida med fakta om blyghet, tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Det är inget fel med att vara tystlåten, och absolut inte "sjukligt". Alla är olika och vissa tänker kanske lite mer än de pratar, som jag själv t ex.[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha [smile]


   
SvaraCitera

The quiet girl:

Bra sida med fakta om blyghet, tack!

Vi kan vara blyga tillsammans.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Willy J:

Det är inget fel med att vara tystlåten, och absolut inte "sjukligt". Alla är olika och vissa tänker kanske lite mer än de pratar, som jag själv t ex.

Nej jag tycker inte heller att det är något fel och jag trivs ganska bra med det, men mamma tycker att det kan vara pinsamt ibland om vi är någonstans och jag inte har så mycket att säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Vi kan vara blyga tillsammans.

Ja det kan vi!


   
SvaraCitera

The quiet girl:

mamma tycker att det kan vara pinsamt ibland om vi är någonstans och jag inte har så mycket att säga...

larvigt

så länge du inte mår dåligt av det ser jag ingen anledning till att gör ngt åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte ensam och nej det är inte sjukligt. [smile]


   
SvaraCitera

The quiet girl:

Nej jag tycker inte heller att det är något fel och jag trivs ganska bra med det, men mamma tycker att det kan vara pinsamt ibland om vi är någonstans och jag inte har så mycket att säga...

Lyssna inte för mycket på henne, såvida inte DU tycker det är pinsamt? I så fall har jag ett tips om du vill prata mer med folk det är att börja lite och säg något vid tillfällen du annars inte skulle våga prata och fortsätt succesivt med mer "obekväma" situationer. Det viktiga är att gå ur sin komfort-zon, om du förstår vad jag menar.[wink]


   
SvaraCitera

Din mamma borde inte säga att du är sjukligt tyst, låter inte speciellt uppmuntrande.

Försök prata med någon om något som intresserar dig, som du har någon åsikt om och låt andra veta vem du är och vad du tycker om. De har säkert svårt att ta kontakt med dig också och vet inte vad de heller ska säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är själv också väldigt tystlåten men det ordnar sig.
ibland har man inget behov av att prata och ibland har man inget att säga så då är det ju lika bra att vara tyst enligt mig. Om man har nått att säga så säger man det ju, om inte så är man tyst. Tycker inte att du ska tänka så mycket på det eftersom de inte är så viktigt. Tiden den kommer då du inser att du inte behöver vara tyst hela tiden. Det ordnar sig ska du se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The quiet girl:

Är det någon som har något förslag på vad jag ska göra för att börja prata lite mer?

Var nyfiken!


   
SvaraCitera